Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het toegstaan andersmans mail te hacken als diegene mij ook heeft gehacked?

Ik heb een Fortnite account gekocht van iemand, maar hij heeft zijn wachtwoord veranderd. Nu wilt hij het account niet geven en heb ik betaald voor niets! Nu is het zo dat ik zijn email kan binnenkomen. Maar wordt dit nog steeds gezien als strafbaar hacken als diegene mij heeft gescamed of niet?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dit noem je absoluut geen hacken. er is ook geen bewijs dat hij dit gedaan heeft. je zou aangifte kunnen doen maar ik denk dat de politie zich kapot lacht. het is een klote actie van de gozer en ik denk dat hij het wel vaker zo gedaan heeft.
Erna55
5 jaar geleden
Je bent opgelicht, maar niet gehackt.
Hacken mag niet, ook niet als wraak.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet toegestaan.
Dit zou worden gezien als voor eigen rechter spelen, en dat ins In Nederland (en ook in België) niet toegestaan.
Het enige wat je (legaal) kan doen is aangifte van oplichting doen.
(Lees meer...)
LeonardN
5 jaar geleden
+En natuurlijk contact opnemen met Epic (de maker van Fortnite), om te kijken of je je account weer terug kan krijgen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
@LeonardN
"En natuurlijk contact opnemen met Epic"
Goeie aanvulling !
LeonardN
5 jaar geleden
Oh wacht ik lees de vraag nogmaals en zie nu dat de vrager een account probeerde te kopen. Ik denk dat dat tegen de regels is van Epic, dus wellicht niet zo'n best idee achteraf.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding