Kan je via Instagram een IP-adres achterhalen?

Iemand begon tegen me te praten en ik geloofde die persoon wel tot die persoon veel overeenkomt met een persoon waarmee ik ruzie heb. Links zodat ik IP kan zien trapt die persoon niet in!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
53K
TurfGraver
5 jaar geleden
Misschien gewoon niet meer mee praten?
Zelfde persoon of niet.
Ritsuka
5 jaar geleden
Gewoon blokkeren, heb je nergens last meer van
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Over het algemeen kun je het IP-adres niet zelf vinden, omdat alleen Instagram die gegevens verzamelt en bewaart. Het is ook mogelijk dat de persoon vpn- of proxyservices gebruikt, zoals smartproxy, geosurf of andere services die dergelijke services bieden, en het betekent dat zijn IP in werkelijkheid totaal anders kan zijn.
U kunt de persoon eenvoudig blokkeren en laten zoals hij is, zodat u er geen last van heeft.

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet. Instagram houdt het IP-adres van elke gebruiker verborgen en er zijn geen trucs dit te omzeilen.
Je kunt het adres alleen te weten komen via links waarop geklikt moet worden, met behulp van bijvoorbeeld Grabify IP Logger.
Wanneer de foto’s van deze persoon zijn voorzien van gps-coördinaten, kunnen deze een indicatie zijn. Plaats de foto's in https://www.pic2map.com.
Misschien levert googelen op de naam van de Instagram-persoon nog wat onthullende informatie op.
SimonV