Waar bestaat een goede vraag uit, en wanneer is die vraag incompleet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je doelt op een goede vraag voor deze site: dat kun je vinden onder de tab Richtlijnen.

Antwoorden (2)

Een goede vraag is te begrijpen zonder de toelichting te hoeven lezen. Zonder vraagteken is deze incompleet.
6 jaar geleden
Deze vraag is niet een echt goede vraag: gaat het om Goeie Vraag of gaat het om vragen in het algemeen?
In zijn algemeenheid: een goede vraag levert een antwoord op waar je wat aan hebt. Een erg goede vraag kan een verrassend goed antwoord opleveren.
Er zijn ook vragen waarvan je van tevoren weet dat er geen zinnig antwoord op te geven is. Dan zijn dat geen goede vragen.
De vraag is incompleet als niet alle elementen worden genoemd die nodig zijn. Om een voorbeeld te noemen: je vraagt naar de postcode en wilt vier cijfers weten. Dan is de postcode incompleet zonder de twee letters achter de cijfers.
In zijn algemeenheid geldt: een goede vraag hoeft niet altijd te eindigen met een vraagteken. De beste vragen zijn vaak goed verpakte opmerkingen die een ander uit de tent lokken. Dat kan de beste antwoorden opleveren. De betere interviewers passen deze methode toe.