Als je bloggers producten laat testen, is dat ook een form van co-creatie?

Ik kan hierop geen duidelijk antwoord vinden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Co-creatie lijkt mij meer een samenwerking in het creeren van iets.
Een blog laten testen lijkt mij meer op reklame (afhankelijk van hoe eerlijk de tester is natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het product al helemaal af is en de blogger pas het eindproduct reviewed* heeft dat idd niks met co-creatie te maken. *En dat is wat anders nog dan testen met een testpanel, zoals dat in de eindfase van een product wel eens gedaan wordt, waarbij men dan nog kleine aanpassingen kan doen, of in een bijzondere situatie helemaal overnieuw begint, of waarop men een deel van de handleiding baseert.

Antwoorden (1)

Cocreatie wordt geacht goed bruikbaar te zijn voor het oplossen van complexe vraagstukken en het realiseren van veranderingen.
Van een deelnemer worden creativiteit en/of inbreng van nieuwe ideeën verwacht.
Als een blogger een product test, hoeft hiervan totaal geen sprake te zijn. Dit is dus geen echte cocreatie.
SimonV