Hoe verplaats ik WhatAppchats naar een schijf zodat ik ze ook weer als chat kan zien later?

Omdat mijn androidtelefoon vol raakt mail ik sommige gesprekken naar mijzelf. Inclusief media (=foto/film). De mailtekst blok ik over in een wordbestand dat ik op mijn lokale schijf bewaar. En ook de media save ik daar. Dan delete ik de hele chat van mijn telefoon.

Maar: omdat chat en media apart zijn weet ik niet hoe ik ze later weer kan zien, op de computer, op net zo'n manier als waarop de in WhatsApp zitten: teksten en media achter elkaar, opeenvolgend in de tijd.

6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om WhatsAppchats op te slaan op een schijf, moet je eerst een back-up maken. Hiervoor ga je naar Instellingen > Chats > Chatback-up. Hier kun je een back-up maken en deze opslaan op je schijf. Als je de chats later weer wilt zien, kun je de back-up terugzetten.
Bronnen:
een maand geleden