Meme:
Inmiddels zijn zogenaamde ‘memes’ (uitspraak: miems), zijnde stukjes cultuur die snel en gemakkelijk verspreid en gedeeld worden, haast onlosmakelijk verbonden met de manier waarop we het internet consumeren. Zelfs al ben je de term meme nog nooit tegen gekomen, dan ben je hier ongetwijfeld mee in aanraking geweest. Zie je bijvoorbeeld iemand een bepaald plaatje (vaak voorzien van tekst) delen via een website of social media, en heb je dat vervolgens weer met jouw vrienden gedeeld omdat het zo herkenbaar of grappig is? Nou, dat is er één!

Dank is is een soort jargon en betekend in het nederlands iets als: tof, cool, gaaf.

Een dank meme is dus een "coole" Meme

Toegevoegd na 3 minuten:
Er word inderdaad mee bedoeld dat de meme al vaak gebruikt is en bekend is