waardoor is facebook zo bekend geworden?

moet ik weten voor een presentatie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
ronron1212
11 jaar geleden
huiswerk maak je zelf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bekijk eens de film: the social network van Mark Zuckerberg (http://www.imdb.com/title/tt1285016/) en je komt erachter hoe facebook zo bekent is geworden ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bekend*

Antwoorden (4)

Door de hype van social media. Facebook heeft als een van de eerste ingespeeld op alle behoefte van de mensen, op het gebied van social media.

Veel bekende sterren gebruikten facebook en zoals je weet, mensen doen graag wat de sterren ook doen. Ook was via facebook de mogelijkheid om jou idool te kunnen bereiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Facebook vervaagt je online personage met je echte leven. Geen vreemde nickname, maar gewoon jezelf. Het transparante is wat Facebook anders maakte dan andere sites, in het begin konden de eerste leden (studenten) alleen inloggen met hun emailadres van de universiteit, zodat er echte mensen in Facebook zaten. Verder heb ik wel eens gelezen dat Facebook veel ruimte over laat om je eigen spelletjes en ideeen te plaatsen. Je kunt invloed uitoefenen op de content. Ik vind het persoonlijk erg prettig omdat ik supergoedkoop contact heb met vrienden over de hele wereld. Bellen is duurder en Skype kost meer tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is eigenlijk geen zinnig antwoord op te geven, veel verschil met sites als multiply of friendster of hyves is er in mijn ogen eigenlijk niet. Door het fenomeen positieve terugkoppeling worden oorzaken en gevolgen door elkaar gehaald. Facebook werd populairder doordat het populairder werd dan concurrerende sites. Dat kan gewoon een kwestie van toeval zijn of de bijzondere kwaliteit van facebook.

In de praktijk zal een betere kwaliteit mischien hebben bijgedragen aan het succes van facebook, maar persoonlijk zie ik dat kwaliteitsverschil niet zo. Qua " look and feel" kun je bijvoorbeeld niet veel met je facebook pagina. Persoonlijk denk ik dat facebook zeer sterk gericht is op het sociale gedeelte met "likes" en dergelijke en dat het zich daardoor sneller heeft verspreid en zich beter heeft gespecialiseerd in de belangrijkste aspecten van het sociale netwerk.

Achteraf wordt alles op het conto van het genie van Zuckerberg geschreven. Mensen hebben geen zin om deel te nemen aan tientallen sites en kiezen daardoor voor de populairste site, de andere sites zijn het slachtoffer van hun gebrek aan populariteit en zullen het zelfs niet kunnen bolwerken als ze kwalitatief beter zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je hier mischien iets aan?
Zie bron...
Heel veel succes!