Kan je op Youtube geld laten overmaken als je jonger bent dan 18?

Ik heb een Youtubekanaal waar ik al aardig mee verdient heb, en ik zou het graag willen uitbetalen. Ik heb toestemming van mijn ouders. Nu is mijn vraag, moeten mijn ouders dat persé doen, of kan ik dat ook zelf met toestemming?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi Anna, Proficiat met je YT-channel, > 5000 subscribers :) Wat je vraag betreft.
Je hebt een AdSense account nodig, dat hoeft niet perse het zelfde account te zijn als dat van je YT-kanaal. (dus kan dat van je papa zijn) Voor AdSense geldt wel een minimumleeftijd van 18 jaar.
Of je zou je moeten laten ontvoogden, dan ben je in principe volwassen. ;) "Wel geldt bij Adsense een minimumleeftijd van 18 jaar. Je toch aanmelden als je minderjarig bent is onverstandig, want als Google daar dan achter komt dan worden je verdiensten bevroren en kun je een levenslange Adsense en YouTube ban krijgen. Ben je minderjarig en wil je toch geld verdienen met YouTube? Dan kun je het beste één van je ouders vragen of je een account op zijn of haar naam mag aanmaken. Omdat Adsense nooit geld kan kosten vinden de meeste ouders dat geen probleem." http://www.geldverdienen.nl/youtube/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel voor de tip! Hier heb ik wat aan!

Antwoorden (1)

Als het om Google adsense gaat dan moet je 18 jaar of ouder zijn mag je een account aanmaken. Wanneer je dus minderjarig bent en je vult verkeerde gegevens in, dan hebben ze het recht om de betaling te annuleren en je account te blokkeren.