Hoe maak ik verse memes?

ik zie op het web altijd van die verse meems, maar ik willem zelf ook wel is maken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Gebruik je fantasie!

Zoek een bijzonder plaatje -het handigst is een plaatje van een persoon- en bedenk een originele uitspraak of spreuk die die persoon gezegd zou kunnen hebben of die die persoon tot onderwerp heeft. Is je plaatje niet van een persoon, bedenk dan een originele tekst over wat er is afgebeeld. Zorg dat er een onverwacht element, een twist, in je tekst zit. Laat je inspireren door al bestaande meme's. Maak in een fotobewerkingsprogramma de nieuwe (liefst Engelse) teksten en zet die boven- en onderin het plaatje. Hiervoor wordt meestal lettertype Impact gebruikt.

Zet je nieuwe meme op social media en stuur de meme naar al je vrienden.

Klaar!

Toegevoegd na 14 minuten:
Er blijken diverse websites te zijn die je erbij kunnen helpen. Zoek daarvoor naar een Meme Generator. Je moet dan nog wel zelf je plaatje zoeken en je tekst bedenken...

Toegevoegd na 47 minuten:
Bij sommige Meme Generators kan je een plaatje kiezen uit het assortiment. Daarna moet je je eigen tekst uploaden en dan komt je nieuwe meme "vanzelf" uit de generator.
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Ik dacht het iets met een gedichtje zou zijn. Het Engelse 'to verse' betekent dichten, verzen maken.
Antoni
7 jaar geleden
De spreuk kan een rijmende zijn, voor een extra effect...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik dacht aan nieuwe (dus geen Engels).