Mag ik op mijn Youtube kanaal Snapchat video's van bekenden mensen er op zetten?

Zit er "special rechten" op die Snapchat video's. En is het erg als je video's maakt van Uitzending gemist?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat mag maar dan alleen als het persoon waarvan je de Snapchat video's wilt gebruiken zelf toestemming heeft gegeven, anders kan diegene je video rapporteren en kan je een strike krijgen. Veel succes met je YouTube kanaal!

Nee, dat mag niet. Degene die de snapchat heeft gemaakt EN degene die er op staat zouden toestemming moeten geven, en je kunt het natuurlijk proberen te vragen, maar ik geef je op een briefje dat dat niet zomaar gaat lukken. Eigenlijk is het enige dat je mag uploaden filmpjes die je zelf hebt gemaakt (en niet door een andere opname te filmen ;-)) met je eigen materiaal en mensen die toestemming moeten hebben gegeven om herkenbaar in beeld te komen. En denk ook aan de muziek : je mag niet zomaar elk muziekje gebruiken dat je wilt, want als je daar de rechten niet voor hebt / niet voor hebt betaald, wordt je zo weer verwijderd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100