Hoe komt Facebook bij de selectie: "mensen die je misschien kent"?

Ik kom daar mensen op tegen die ik inderdaad ken maar die mensen zijn geen vrienden van vrienden.

Mijn buurman staat er bijvoorbeeld tussen. En daar heb ik behalve een "goeie morgen" of "lekker weertje" geen contact mee. Ook heeft hij geen gemeenschappelijke vrienden met mij.

Hoe komt Facebook daar dan aan?

Toegevoegd na 2 minuten:
Al mijn persoonlijke gegevens op Facebook zijn overigens vals van mijn naam tot leeftijd en van mijn woonplaats tot werk. Dus dat kan het niet zijn in het geval van mijn buurman.

8 jaar geleden
23.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maak je gebruik van Facebook op je smartfhone? Er zijn namelijk veel apps die je locatie mogen "zien". Als je buurman dit ook heeft dan "ziet" Facebook dat jullie regelmatig bij elkaar in de buurt zijn. Dus vandaar de suggestie of jullie elkaar misschien kennen.
bamibal
8 jaar geleden
Vrienden hoeven niet direct gemeenschappelijk te zijn. Er kan een stap tussen zitten. Dus een vriend van jou is bevriend met een vriend van hem.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij ook als iemand je pagina bezoekt

Antwoorden (4)

Als ik het goed heb weet Facebook op basis van je IP-Adres automatisch al waar je inlogt. Op die manier zou het dus eventueel kunnen dat veel mensen bij jou in de buurt dus tussen die lijst staat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zijn geen mensen die in de buurt van je wonen, want bij mij staan er heel veel mensen tussen die ik ken en niet in de buurt wonen.

Ik denk dat het een lijst is van vrienden van jouw vrienden die ook facebook hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hij heeft al aangegeven dat het om mensen zonder gemeenschappelijke vrienden gaat.
Antoni
8 jaar geleden
@Metalfros, HeerVoldemort is een vrouw.
Facebook neemt namen uit je mailadreslijst over.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Facebook heeft niet zomaar toegang tot jouw adreslijst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op het moment dat jij je voor het eerst aanmelt geef je daar toestemming voor.
Facebook heeft hier verschillende technieken voor. Allereerst wordt gekeken naar de gemeenschappelijke vrienden in je netwerk. Als veel van jouw vrienden bijvoorbeeld dezelfde vrienden hebben, komen deze vrienden terug. Daarnaast houdt Facebook alles in de gaten wat je doet, terwijl je ingelogd bent op Facebook. Dus bijvoorbeeld: als je in een tabblad Facebook open hebt staan en je googlet in een ander tabblad naar een persoon (of zoekt deze op op bijv LinkedIn), dan registreert Facebook dat en kan het zijn dat die persoon vervolgens in jouw vriendensuggesties voorkomt. Ook het hierboven genoemde IP-adres wordt gebruikt. En zo gebruikt Facebook waarschijnlijk nog veel meer variabelen om te kijken wie jij mogelijk kent.