Ik heb een onterechte copyright claim op Youtube gekregen, wat nu?

Ik heb een tijd geleden een morning routine geplaatst op mijn YouTube kanaal. Daar had ik een liedje onder geplakt waar geen copyright op zat volgens de beschrijving. Ik heb er ook nog helemaal geen problemen mee gehad, maar nu ruim 2 maanden later krijg ik ineens een claim van een liedje waar ik echt nog nooit van gehoord heb.
Het gaat om 'Horizonna - Salma Sandes'.
Ik heb echt dus nog nooit van die persoon en het liedje gehoord, dus ik vind het een onterechte claim omdat het het liedje gewoon niet is.
Wat ook erg opvallend is, is dat het juist nu ineens komt. Mijn video stijgt nu ineens namelijk heel erg hard qua weergaven. Hij heeft al bijna de 3,5K.
Ik vind het natuurlijk dan ook erg vervelend als ik hier mee geen inkomsten kan genereren.

Mijn vraag is nu dus: Hoe kan ik er voor zorgen dat deze claim weg gaat zodat ik gewoon inkomsten kan genereren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan een verweer starten via de volgende link:

(klik op de rode balk)
https://support.google.com/youtube/answer/2807684
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien heeft Youtube er inmiddels naar gekeken en geconstateerd dat het liedje niet dat was waar aangifte van is gedaan.