Hoe maak je iemand hoofdbeheerder van een pagina op Facebook?

Ik heb een paar jaar geleden een pagina op Facebook aangemaakt, samen met een vriendin (ik ben de hoofdbeheerder van die pagina, en zij is medebeheerder). Maar de laatste tijd post ik niks meer op deze pagina, dus vroeg die vriendin of ik haar hoofdbeheerder kan maken zodat ik ermee kan stoppen. Dit leek me een goed idee, dus ik wilde vragen of dit mogelijk is en indien ja, hoe doe je dat? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Er zijn 5 rollen die gebruikers toegewezen kunnen krijgen door een beheerder. Analist, adverteerder, moderator en beheerder. Op het moment dat je vriendin een beheerder wordt heeft ze dezelfde rechten als jou. Door je eigen rol op te heffen is zij alleen beheerder.

Waarschijnlijk was je zelf wel zo ver, maar speciaal voor de mensen die via Google binnenkomen bij deze vraag de volgende aanvulling: de rollen kunnen veranderd worden via 'Instellingen' en vervolgens 'pagina rollen'. Hier sta jezelf bij en eventueel eerder toegewezen beheerders / moderators enz. Helemaal onderaan de laatste toegewezen rol is de mogelijkheid iemand toe te voegen. Zoeken kan op naam of e-mailadres.

Toegevoegd na 11 minuten:
Excuses! Ik vergat de vijfde rol, redacteur.
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Je schrijft "Er zijn 5 rollen die gebruikers toegewezen kunnen krijgen door een beheerder.", maar je noemt maar vier rollen: "Analist, adverteerder, moderator en beheerder." Wat is die vijfde rol?
wilkers
8 jaar geleden
Oeps! Ik vergat redacteur!
Antoni
8 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie en de aanvulling van je antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Duidelijk antwoord, +1