Worden filmjes op youtube na een X periode verwijderd?

Mijn buurman heeft filmpjes geplaatst van zichzelf, helaas is hij feb. 2015 overleden. Is er een criterium wanneer dingen worden verwijderd op youtube?

Toegevoegd na 1 minuut:
Bedoel dus echt dat ze van de server worden verwijderd

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
als het niet tegen de richtlijnen/copyright of zo is, blijft het volgens mij net zo lang bestaan als Youtube zelf.
Dit was de allereerste video ooit geupload, toen de site net bestond, en deze staat er nog op: https://www.youtube.com/watch?v=jNQXAC9IVRw

Het beste antwoord

in principe is er geen verloop datum maar je kan verschillende social media zaken bij overleden etc regelen hierbij handleiding zie link
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus.

Andere antwoorden (1)

Dat staat daar in principe voor eeuwig. Je kan het voor de zekerheid even downloaden met een youtube downloader.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Ik vermoed dat vraagsteller het andersom bedoelt. Dat de filmpjes van iemand die is overleden worden verwijderd. Maar dan zal wel iemand aan Youtube moeten doorgeven dat de persoon met die gebruikersnaam niet meer onder ons is....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@amadea ?? Nee. Althans wellicht bedoelt de vrager dat maar zo werkt het spelletje niet. Ik zou het een regelrechte schande vinden als iemand van Youtube zich om zou laten praten om mijn filmpjes op aanraden van een buurman te laten verwijderen omdat ik dood ben*. Dit zou alleen maar mogen als ik dat in mijn testament zou zetten en DAN zou ik ook even de inlogcode laten weten via dat testament. Als ik dood ben zijn mijn filmpjes voor eeuwig(of ik bepaal voor mijn dood van niet). In mijn ogen kan het niet anders dan dat iemand bang is dat het aandenken aan buurman op een bepaald tijdstip vergaat. De enige kans daarop is dat een late verwijdering plaats vind. Of anders hebben we met een vrager te maken die een verkeerd beeld van zaken heeft. *Gaan ze ook niet doen, iedereen kan wel beweren dat jantje dood is, en zelfs als ze je geloven hebben ze geen aanleiding om tot verwijdering over te gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blijkbaar ben ik abuis. Moet er dus nog achteraan gaan dat mijn videos bewaard blijven. (hoewel google/youtube toevallig de zwaarste beveiliging hiertegen blijkt te hebben). Omgekeerde wereld, mijn organen moet ik duidelijk maken dat iemand ze mag gebruiken. Voor mijn videos moet ik duidelijk maken dat iedereen ze mag blijven gebruiken. Bij een Facebookaccount kan ik me nog wat voorstellen dat nabestaanden in mogen loggen om daarmee aan te geven dat de persoon overleden is. Maar dat je het kan verwijderen vind ik echt vreemd (behalve als dat de wens is van de overledene). Heb je je hele leven gedaan om allerlei onzin te posten, wordt het door bijdehante familie gewist. Welnu, kan ik mijn naasten even inlichten (ga er niet voor naar de notaris).