Is mijn email door iemand verwijderd of kan het zijn dat de ontvanger me heeft geblokkeerd?

Ik zit al een paar dagen op het antwoord te wachten op een mailtje naar een goede vriend van me, we hadden ruzie en ik wilde dus mijn excuses aanbieden. Ik keek net op mijn hotmail, bij het "verzonden"-gedeelte, en ik zag het mailtje opeens niet meer staan (dit was ook het enige bericht dat verdwenen was).
Ik heb een vriend die nogal snel jaloers wordt (en specifiek het bovengenoemde persoon haat), en ik dacht meteen dat hij dat bericht (inclusief eventueel het antwoord erop) heeft verwijderd. Ik ging kijken bij geschiedenis, en mijn email-account stond er inderdaad bij, rond een tijd dat ik aan het slapen was (vriend en ik gebruiken dezelfde computer). Hij bleef volhouden dat hij het niet was dus het volgende waar ik aan dacht was dat dat persoon me heeft geblokkeerd dus dat alle gegevens verdwenen zijn. Wat zijn de tekenen dat iemand me heeft geblokkeerd op hotmail? Sorry voor de lange tekst.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heeft je vriend een langere neus gekregen de laatste dagen? Ik denk dat hij de enige is die dit kan ophelderen als er verder niemand in jouw account heeft kunnen komen.
Als het goed is, is de mail wel bij de geadresseerde aangekomen. Wacht nog even een antwoord af en als het je te lang duurt, vraag dan even of hij jouw mail ontvangen heeft. Het kan bijna niet anders dan dat hij die gewoon ontvangen heeft als de adressering klopte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou ja ik zit ook telkens te denken van, "dat kan niet zomaar gebeuren", en mijn vriend is niet echt een goudeerlijk type, heb hem vaker betrapt helaas. Het is dat hij enorm boos werd toen ik over het mailtje begon. In ieder geval bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien moet je gewoon je emailaccount niet delen met anderen, dan heb ook dit soort gedoe niet.
liveisgreat
8 jaar geleden
Even logica:
- als je de mail verzonden hebt, zit die in je "verzonden items".Als je vriend hem daar verwijderd omdat hij jaloers is, heeft dat totaal geen zin: de mail is al verzonden. Waarmee ik niet wil zeggen dat de kans niet bestaat dat hij hem verwijderd (dat kan ik immers niet weten) heeft. Alleen:: als dat zo was, was het een zinloze actie.
- als de persoon je geblokkeerd heeft, komt je mail niet toe. Hij blijft dan wel verzonden en bij je verzonden items staan.
Wat ik zou doen:
- je mail opnieuw sturen. je kan bij mijn weten geen ontvangst- of leesbevestiging vragen bij hotmail...dat is wel jammer. Zo zou je weten of je goede vriend hem ontvangen en gelezen heeft.
- eens kijken of je vriend die "goede vriend" niet op de één of andere manier geblokkeerd heeft. Ik zou niet weten hoe ik iemand moet blokkeren bij hotmail, maar "blokkeren" bij Facebook bv. betekent dat je niks meer van die persoon ziet. Als dat bij hotmail ook zo is, kan het wel eens zijn dat jij ook de naar de geblokkeerde persoon verzonden items niet meer terugvindt in je "verzonden items" map.
- een andere mailaccount aanmaken, waarvan je het wachtwoord NIET aan je vriend geeft. Je hoeft hiervoor geen scène te maken, gewoon doen. je hebt recht op je privacy, en zo leert hij ook met zijn jaloersheid dealen.
- is er geen hotmail help service? Daar kan je je vraag ook stellen, zij zullen meer weten van die technische zaken.
En vooral :
- de moed in handen pakken en naar die goede vriend bellen om het uit te praten. dan kan je ook ineens checken of hij je mail gekregen heeft.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Als iemand direct uit zijn plaat gaat omdat jij vraagt "heb je in mijn mail gezeten?" Dan weet je al dat dit zo is. Iemand die reageert met "schatje, dat zou ik toch nooit doen." liegt ook. Dat is in beide gevallen geen normale reactie. Dat is de reactie van iemand die zich betrapt voelt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
@liveisgreat
Plus !!!
liveisgreat
8 jaar geleden
@ozewiezewoze : bedankt!
@heer voldermort; in sommige gevallen is een overdreven reactie idd een indicatie dat er iets loos is. maar je kan dat niet veralgemenen. Als je al vaak ruzie gehad hebt over "jaloersheid" is dat een gevoelig punt in die relatie. Dan gaat de reactie niet enkel over deze situatie maar ook om alles wat voordien gebeurde.
Bv. stel dat in je relatie "ontrouw" een thema is. Je partner is ontrouw geweest en kijkt in jouw gevoel vaak nog te verlekkerd naar het andere geslacht. Dan kan een opmerking als "je keek wel erg vaak naar die man/vrouw" ertoe leiden dat de ander meteen uit zijn/haar slof schiet. uit zijn/haar slof schieten kan betekenen
- idd, ik voel me betrapt en vecht terug. de aanval is de beste verdediging
- oh nee... ik doe dat echt niet meer en nu hij/zij blijft er maar over zeuren, dat maakt me kwaad
- het doet me pijn dat je me nog steeds niet vertrouwd hoewel ik je nu wel degelijk trouw ben. dus onmacht.
- enz...
Waar je helemaal gelijk in hebt is dat dit thema sterk speelt binnen die relatie en dat ze er beter eens op fundamenteler niveau mee aan de slag gaan, bv. via een therapeut.
Als ik je voorbeelden zie: kan je ook eens een voorbeeld geven over wat wel een normale reactie zou zijn? dit is denk ik interessant voor de vraagsteller....

Antwoorden (1)

Een verzonden mail wordt in een paar minuten (lees: vrijwel onmiddellijk) doorgeschreven naar de ontvangende server met het account van de ontvanger.

Naar ik begrepen heb is het bericht uit de map 'verzonden items' verdwenen. Dat is de map waarin alle... precies: VERZONDEN items in terecht komen.
Zeer waarschijnlijk is de mail dus gewoon verzonden. Dat zegt echter niets over het ontvangen, laat staan van het lezen van de mail !

Het internet is niet perfect. Er verdwijnt wel eens wat, al komt het gelukkig niet zo heel vaak voor.

V.w.b. je vriend, die je zelf jaloers en onbetrouwbaar noemt, waarom heeft hij je wachtwoord ?!? Dat is vragen om problemen ! Gauw je wachtwoord wijzigen en het voortaan privé houden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh... dat vergeet ik nog te schrijven: een mail is in principe fire-and-forget. De mail wordt verstuurd en zolang de server niet iets speciaals meldt zal er nooit een bericht komen of de mail is aangekomen.

Mocht je geblokkeerd zijn dan verdwijnt je mail gewoon in het zwarte gat en hoor jij er nooit meer wat van. Je kunt dus niet zien of iemand je mail niet leest, simpelweg niet beantwoordt of gewoon niet krijgt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou ik stond gewoon ingelogd op zijn pc (we wonen samen) en ik dacht "ja wat kan hij ermee doen".
Dus een mailtje wordt dus niet automatisch verwijderd als de ontvanger me blokkeert of zo?
Bedankt voor je antwoord verder!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Een mailtje wordt niet BIJ JOU als verzender verwijderd. Bij de ontvanger kan dat wél geautomatiseerd gebeuren wanneer jij geblokkeerd bent of in de spamfilter blijft hangen. Wanneer jij ingelogd hebt gestaan kan het ook zijn dat de pagina zichzelf heeft ververst. Typisch handig bij mail om nieuwe mail binnen te halen. Het is dus zeker mogelijk dat door een foutje de mail niet verstuurd is én tegelijk dat de pagina nog in de historie voor komt terwijl jij lag te slapen. In dát geval is je vriend dus onschuldig !