Hoe kom je van shtyle af?

Ik kreeg een mail van de site shtyle.fm dat een vriend jarig was. Ik keek naar die site en nu blijk ik daar een account te hebben. Hebben ze kennelijk van facebook gehaald. Als ik via het help menu probeer dat account te deleten moet ik inloggen en mijn account wordt alleen maar geactiveerd. Wat een aggressieve site. Ik krijg ook mails van mensen die voorstellen vrienden te worden. Wat een spam.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Amadea
9 jaar geleden
Dat staat hier uitgelegd (kan niet gekopieerd worden): http://pc-en-internet.infonu.nl/anti-virus/65709-hoe-stop-je-deze-spam-shtylefm.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veel dank, maar het lukt niet. Als ik op help druk en delete profile indruk moet ik steeds opnieuw inloggen en vervolgens krijg ik weer mail met welkom bij sthyle. Grrrrrr
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je contact met ze opnemen? Je kan ook zorgen dat de mail naar je spam/ongewenste mailbox wordt gezonden.

Het beste antwoord

Ze halen niet zomaar je gegevens van Facebook en openen daarmee een account. Daar heb je echt wel een stem in gehad.
Vaak gaat het om van die flauwe kwisjes of spelletjes a la ' hoe ga jij dood' enzo, en zodra je dat ook aanklikt, download je een facebook-app of heb je je aangemeld bij een andere website. Soms gebeurt het ook als je (per ongeluk) op een reclame klikt. In dit geval was het een mailtje, dat wellicht verstuurd is via een vriend die zich voor die site heeft aangemeld. Dat is ordinaire spam, maar je vriend is het zich vermoedelijk niet bewust. Daarom is het altijd opletten met welke mails je aanklikt.

Er zit weinig anders op dan eerst kijken via Facebook of je die app weer kan verwijderen, en zo nee, dan op de site zelf. Want uiteindelijk kun je je overal ook weer voor afmelden. Het zijn geen virussen ofzo, gewoon een bloedirritante manier van reclame maken.

In dit geval, als afmelden zo lastig is, kun je ook gewoon de site toevoegen aan ongewenste afzenders en komt de troep alleen maar in je spambox.

Toegevoegd na 3 uur:
Een kleine speurtocht op specifiek deze site levert het volgende op :

Verwijder je profiel van sthtyle, en verander onmiddellijk zo ongeveer al je wachtwoorden (facebook, gmail etc)
Waarschuw degene van wie jij de eerste link hebt gekregen dat hij spoam loopt te verspreiden en, omdat jij dat nu ook doet, waarschuw al (!) je cpntacten die mails niet te openen en biedt eventuel je excuses aan.

En, belangrijk :
"Een tip voor de toekomst...
Geef nooit je wachtwoord door als dat wordt gevraagd door een andere pagina dan die waar je je profiel hebt! Bij twijfel kun je altijd de naam van de website in Google opzoeken. Je vindt dan vaak waarschuwingen van spamslachtoffers."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Marleen, ik dank je. Ik moet inloggen om naar help te komen. Daar meld ik me af, ze vragen naar een reden en als ik dat allemaal heb gedaan en bevestig dat ik mijn profiel wil deleten,sturen ze me gewoon weer naar de inlogpagina.Vandaar dat ik nu echt een account heb en zelfs mijn foto staat erop, en ik krijg allemaal kerels in mijn inbox. Ik heb ook geen idee hoe ik dit van facebook kan verwijderen. Ohohoh
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooie kutsute dan.
Ik heb ze zelf nog niet allemaal doorgelezen, maar wellicht heb je hier iets aan ?
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100611035112AAd1ird
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090715110202AA1xtPX
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090106174857AAu6mIS
http://pc-en-internet.infonu.nl/anti-virus/65709-hoe-stop-je-deze-spam-shtylefm.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank Marleen, het is gelukt door bij facebook nieuw wachtwoord in te stellen. Ik kreeg toen de reactie"Mogelijk zijn niet alle apps door jou ingesteld". Toen werd het icoon van sthyle zichtbaar en kon ik het verwijderen. Hoera!
(Sinds gisteren waren er 12 kerels in mijn inbox....;) grrr)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://forums.tvcatchup.com/showthread.php?3986-Shtyle.fm-my-intelligent-friend-fell-for-this-scam Dat is waar je er 'ingelopen' bent ; invoeren van je email wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wachtwoord wijzigen via facebook heeft geholpen. Toe kon ik de ongewenste app Shtyle verwijderen