Hoe betrouwbaar is de status bij Facebook-chat?

Stel ik praat met persoon X. En persoon X die slaapt uit tot 12 uur bijvoorbeeld.

Stel ik kijk dan op Facebook chat rond 9 uur in de ochtend, en ik zie achter persoon X staan: 4m (4 minuten geleden actief als laatst)

Is het dan waterdicht dat ik de conclusie kan trekken dat die gene op dat moment in ieder geval op Facebook zat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

Het is in principe waterdicht dat die persoon op dat moment online was. Het kan wel zo zijn dat de persoon gewoon lag te slapen, terwijl zijn telefoon ondertussen in verbinding stond met (bijvoorbeeld) een wifi netwerk en alle Facebook berichten ophaalt. Het lijkt dan alsof de persoon de berichten heeft gelezen, terwijl dit niet het geval is.