Mag ik zonder toestemming mijn eigen foto,s op fb plaatsen?

Onlangs heb ik een samenwerking gehad met een fotograaf (amateur) op tfp basis, in de eerste instantie mocht ik met de foto's doen wat ik wilde zelfs fhoto shoppen. Ik had alle foto's op mijn fb staan misschien wel honderd.Onze samenwerking is verstoord en nu wil hij dat ik al zijn foto's incl mijn eigen bewerkingen verwijder,of ik moest ze stuk voor stuk taggen.
Doe ik dit niet dan gaat hij mij rapporteren ,mag ik ze laten staan of moet ik ze verwijderen?.
B.v.d
Tineke

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Het zijn niet jouw foto's, de fotograaf heeft ze gemaakt
Antoni
9 jaar geleden
Wat is MUAH?
Ritsuka
9 jaar geleden
Make Up Artist, de visagiste. Weet niet waar de H voor staat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hair?
Antoni
9 jaar geleden
Dan lijkt mij "Make Up And Hair" logischer.

Het beste antwoord

Eens gegeven blijft gegeven. Wanneer jij de toestemming hebt gehad kan deze niet zomaar worden ingetrokken.

Uiteraard kan de fotograaf altijd op de knop naast de foto's klikken en facebook zoud aar (al dan niet geautomatiseerd) op kunnen reageren. Maar in dat geval kun jij je verhaal ook aan facebook kwijt.

Wanneer het verhaal precies is zoals je hebt omschreven dan zullen er geen enkele consequenties verbonden zijn aan dit avontuur.

Wanneer de fotograaf besluit om juridisch werk te maken van de situatie dan is het zaak dat dat er voldoende aannemelijk gemaakt wordt dat u de toestemming hebt gekregen voor het plaatsen en bewerken van de foto's. Wellicht heb je correspondentie per e-mail over deze kwestie, dat zou al voldoende moeten zijn.

De fotograaf zou in dat geval moeten bewijzen dat de toestemming nooit gegeven is.
Ook wanneer de zaak zover zou escaleren en alles wat je omschreven hebt klopt is er niks om je zorgen over te maken.