Is registratie bij Google vereist voor vrienden/familie om foto's te kunnen uploaden naar een fotomap die ik heb gemaakt in Google Drive?

In Google Drive kun je een eigen fotomap delen met vrienden of familie. Kun je echter ook familie of vrienden foto's naar deze map laten uploaden zonder dat zij hierbij verplicht zijn zich eerst bij Google te registreren?
In de deelfunctie geef ik nu speciale rechten aan vrienden en familie. Hiervoor selecteer ik de optie "Toegankelijk voor iedereen met de link. Aanmelden is niet vereist."
Vrienden zeggen me echter dat aanmelding wél is vereist om foto's naar de map te kunnen uploaden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, je hoeft je niet te registreren omdat je die optie hebt geselecteerd.

Antwoorden (1)

Ja, Zij moeten jou toegang verlenen d.m.v jou gebruikersnaam/email. Daarna zal jij pas foto's kunnen delen met familie en vrienden. Met de link kunnen ze alleen kijken en aangemeld en met toegang van de eigenaar kunnen ze uploaden.