Hoe stop ik contactsuggesties voor linkedIn van niet-linkedinprofielen?

LinkedIn geeft diverse suggesties van 'personen die ik misschien ken'. Hier zitten ook diverse namen tussen van mensen die niet eens een LinkedIn-profiel hebben, maar die tot mijn contactpersonen behoren (volgens mij zijn het Gmail-contacten). Wellicht heb ik die ooit geïmporteerd.

Is het mogelijk om die koppeling weer te verwijderen zodat ik alleen suggesties krijg van mensen met een LinkedIn-profiel?

I.p.v. "+ Connectie" staat er dan ook "+ Toevoegen aan netwerk" onder.

9 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ga naar Netwerk -> Connecties toevoegen -> ‘Geïmporteerde contacten toevoegen’ (rechts bovenaan, zie afbeelding). Je krijgt dan een nieuw venster ‘Geïmporteerde contacten’. Vink ‘Alles selecteren’ aan (links boven, zie andere afbeelding) en klik daarna links onderaan op ‘Geselecteerde contacten verwijderen’. Daarna zijn ze weg.

Het gaat hier inderdaad om contacten die LinkedIn heeft gevonden aan de hand van een eerdere poging om met je adressenlijst nieuwe contacten toe te voegen.

Daarna ga je best niet meer terug naar 'Connecties toevoegen'. Anders begint het weer opnieuw. Is wel minder erg nu je weet hoe je de suggesties kan tegengaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
walter
9 jaar geleden
Dank je! Dit is precies wat ik zocht. Is even een !@#$-klusje want hij kan niet alle 214 adressen tegelijk verwijderen. Ben ze nu groepsgewijs aan het verwijderen (weet alleen nog niet of ik die met het linkedin-logootje ook moet verwijderen of juist niet). Het lijken me zowel oudere MSN-contacten als Facebook-contacten te zijn. Normaal koppel ik dit nooit dus hoe dat dan gebeurd is.. geen idee...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vermoed dat die met het LinkedIn-logootje een account hebben en de andere niet, maar dit weet ik niet zeker.