Hoelang mag een website offline staan ?

Hoelang mag een website offline staan, waar je voor kunt betalen ? (per dag)

Toegevoegd na 37 minuten:
Wat ik bedoel is dus, als iemand een website beheert, en je kan hier bepaalde items kopen met egt geld, zijn er regels over hoelang deze offline mogen staan ? bijvoorbeeld 1uur per dag voor update's ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag is niet echt duidelijk. Wat wil je betalen? Wil je een bepaalde domeinnaam overnemen van een website die al enige tijd offline is? Of iets anders? Misschien kan je je vraag verduidelijken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je website mag ongelimiteerd lang offline staan, maar wel de klanten welke iets hebben gekocht en betaald binnen 2 weken leveren, zo niet dan ben je strafbaar.
Niet omdat je website offline is maar wel om dat je je verplichtingen niet na komt.

Het beste antwoord

Er is geen wet voor, maar een serieuze hostingpartij, oftewel een partij die zorgt dat de site bereikbaar is via het internet, heeft vaak wel zogenaamde SLA’s (Service Level Agreements) afgesproken met zijn klanten. Dat zijn afspraken waarin bijvoorbeeld is opgenomen hoe lang een website maximaal down mag zijn, of tijdens welke uren er een helpdesk beschikbaar is, of wat de compensatie is als er wat mis gaat, of binnen hoe veel tijd er moet worden gereageerd op problemen enzovoort enzovoort.

Toegevoegd na 1 minuut:
Jij als consument kunt daar echter niets mee... Het is een zaak tussen de website (de webshop in dit geval) en de hostingpartij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! dan weet ik weer genoeg :D