hoe kan je er achter komen wie je stalkt ?

mijn vriend en zijn vrienden groep worden al vanaf hyves gestalkt door iemand. die iemand gooit iedereen in een facebook bericht en begint te schelden en dat ze binnen kort dood zijn dit gebeurt 2/3x per jaar maar het word heel persoonlijk gericht. maar telkens verwijderd die gene het account dus heb je geen bewijs meer. politie doet er niks aan maar er moet toch een manier zijn om uit te zoeken wie dit doet ? we zijn heel nieuwschierig. duurt al zn 7jaar nu

9 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Begin als die berichten weer verschijnen met het maken van schermafdrukken. Dan kun je in ieder geval bewijzen dat die berichten er echt waren.

Als iemand bedreigingen uit dan kun je aangifte doen bij de politie. Zij hebben de mogelijkheid om te achterhalen vanaf welk IP-adres die pagina's worden gemaakt. Ook als ze al weer zijn verwijderd. De gegevens blijven namelijk achter op de servers van Facebook; al zijn ze voor de gewone gebruiker niet meer te zien.

Tegenwoordig wordt stalking een stuk serieuzer opgepakt door de politie dan een aantal jaar geleden. Zeker als het al een aantal jaar duurt. Dat er in al die jaren alleen maar gedreigd is wil niets zeggen. Je moet het voor zijn dat iemand op het idee komt om de dreigementen ook echt te gaan uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plusje van mij. Goed antwoord. Ik zou ook gezegd hebben schermafdrukken maken.
wodka
9 jaar geleden
ik vind dit ook een zeer goed antwoord! alleen zr waren al x naar de politie geweest. deed er niks aan nog x gaan dan ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, het duurt al 7 jaar. Maar misschien moet je nog even wachten tot het nog eens gebeurt en dan bewijsmateriaal (zoals genoemd in het antwoord) meenemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, zeker nog een keer gaan. Zou even wachten tot die berichten weer zijn geweest en dan met die schermafdrukken naar de politie. Kun je in ieder geval bewijs laten zien dat er echt gedreigd wordt. Als je die bewijzen niet kunt laten zien is het voor de politie ook niet duidelijk dat er echt wat gebeurd. Zonder bewijs is het een welles-nietes spelletje, met bewijs sta je sterk.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wodka, misschien is het niet leuk om dit te horen. Maar heb je er al eens bij stil gestaan dat het ook iemand uit de groep zelf kan zijn? Als het persoonlijk word en die persoon weet jullie allemaal te vinden. Dan is het best mogelijk dat jullie allemaal deze persoon kennen en dat het dus gewoon iemand uit de groep zelf is.