Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag Facebook je account deleten wanneer je overleden bent?

Ik zou het jammer vinden voor mijn nakomelingen, omdat ik Facebook als een soort van dagboek gebruik waarin ik mijn dagelijkse bezigheden documenteer. Ik weet wel dat ik een kopie kan downloaden van mijn account tot op heden, maar dan blijft het niet meer online. Kan ik er op één of andere manier voor zorgen dat mijn account niet vernietigd wordt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
913
Thecis
9 jaar geleden
En hoe gaat men weten dat je overleden bent?
Ze kunnen hoogstens zien dat je een tijd lang niet meer online bent geweest.
En als je echt je gehele lichaamsleven op FB wil hebben, zal je echt iemand ook toegang moeten geven. Het lukt waarschijnlijk niet zelf om je begrafenis op FB te krijgen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij werkt het andersom: je nabestaanden moeten heel veel werk doen om te bewijzen dat jij dood bent om je account te laten verwijderen als ze geen wachtwoord hebben! Jij wil dat niet, dus je zorgt dat je nabestaanden je wachtwoord niet hebben en dan kan er niets mee gebeuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is vrij makkelijk te regelen om je account op 'herdenken' te laten zetten. Wat irritanter is, is dat facebookvirussen ook berichten plaatsen van dode mensen. Ik krijg af en toe nog een onzinberichtje van een kennis die twee jaar geleden overleden is. Akelig is dat. Ontvrienden vind ik ook zo raar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou het wás niet makkelijk stippel en je moet wel met overlijdenspapieren komen als je geen wachtwoord hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij weet facebook niet of je dood bent ;)
Maar mijn mening is dat facebook gewoon een stalker is... iedereen ze hebben :p
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
True! ^ maar snap niet waarom je dit wilt.. is Facebook soms je leven? en als er niks nieuws wordt gepost. Misschien hard, maar na een paar maanden kijkt niemand er meer op..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Misschien is dit wel mogelijk als je contact zoekt met de beheerders van Facebook
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jij kan ook een van je kinderen jouw account laten beheren. Bijvoorbeeld in je testament opnemen dat een van de voorwarden is om je account in het leven te houden of gewoon om het leuk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vraag me sowieso af waarom je denkt dat facebook je account zomaar verwijdert als je overleden bent. Facebook houdt echt de Gemeentelijke basisadministratie niet bij, dus tenzij iemand uit jouw familie bewust aangeeft dat je account verwijderd moet worden ivm overlijden, gebeurt er helemaal niets. Hooguit zal facebook na een x-aantal jaren stoppen en worden dan alle accounts verwijderd, maar dat is voorlopig even nog niet aan de orde (plus, dan zal ook echt je account niet zomaar bewaard worden omdat jij dat graag wil).

Ik heb het even voor je gegoogled en je kunt ook een herdenkingspagina krijgen. Zie http://facebookblog.nl/how-to/na-overlijden-facebook-account-verwijderen-of-herdenken/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wanneer je overleden bent kunnen je familieleden dit aan facebook laten weten om je status te laten aanpassen naar "overleden".

Of het echt interessant is om facebook als dagboek voor je nakomelingen bij te houden is nog maar de vraag. Facebook heeft als hype van dit moment heus niet het eeuwige leven. Het gaat om data op servers van Facebook. Dus zij doen ermee wat ze willen. Wensen ze op te houden met facebook kan dat van de ene op de andere dag.

Als je echt een al dan niet digitaal dagboek wilt bijhouden voor je nakomelingen kan je dat best in eigen beheer doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, door inactiviteit mag Facebook jouw account niet verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Facebook mag alleen jouw account verwijderen op aanvraag van familieleden. Bij inactiviteit is Facebook niet toegestaan om het account te verwijderen.
En zoals ikbenbo al zei: Facebook gaat niet bijhouden of een persoon nog leeft ja of nee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding