Mag ik nu wel of niet muziek van youtube downloaden?

Ik heb heel veel leuke liedjes gevonden op youtube. Er staat dan ook een link waar je het liedje kan downloaden maar laatst is er een wet ingevoerd dat je geen films,boeken,games en muziek mag downloaden. Als je het wel doet dan kan je een boete krijgen en daar zit ik niet op te wachten. Mag ik dus wel of niet muziek downloaden??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.6K

Het beste antwoord

Kijk, dit zeggen ze er bij de NRC over: op 10 april 2014, 12:59
“Met ingang van vandaag is downloaden uit illegale bron verboden”, bevestigt woordvoerder Wiebe Alkema van Veiligheid en Justitie tegenover nrc.nl. Het gaat dan bijvoorbeeld om het downloaden via torrentsites en nieuwsgroepen. Uiteraard blijft betaald downloaden middels diensten als iTunes legaal.

Maar alles wat je afdraait op je pc, komt toch al in de cache te staan, eigenlijk is kijken ook al downloaden, maar daar zegt niemand iets over ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je mag wel downloaden, zolang je maar betaald of de uitgever de rechten heeft vrijgegeven.
In het algemeen kan je via de links die bij de video zelf staan gewoon legaal downloaden. Illegale links worden namelijk vrij snel verwijderd van YouTube.

Toegevoegd na 53 seconden:
... betaald moet uiteraard betaalT zijn... ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
downloaden is illigaal, maar nog niet strafbaar heb ik gehoord. En de politie gaat echt geen inval bij je huis doen omdat je een linkje aandrukte op youtube waarmee je een .mp3 hebt gedownload ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien heb ik iets gemist, maar bij mijn weten is downloaden gewoon legaal, tenzij de download ongeautoriseerd wordt aangeboden...
downloaden is sinds kort illegaal maar ik zou me geen zorgen maken ze gaan je er echt niet voor arresteren tenzij je bijvoorbeeld heel veel illegaal gedownloade muziek gaat verkopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met 'YouTubeDownloader' kun je het videootje downloaden, en daarna omzetten naar een MP3 file. YTD is gratis, maar er is ook een versie te koop waarvan geclaimed wordt dat het sneller gaat, en dat je een video kunt downloaden en tegelijkertijd naar een MP3 kunt omzetten. Ik heb de gratis versie en ben er tevreden mee.

De YTD software is legal, daarom denk ik dat het niet illegaal is om muziek of videos van Youtube te downloaden.

Toegevoegd na 1 minuut:
En zoals al gezegd hierboven, illegale videos worden supersnel van de YT website verwijderd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook kiezen voor het webbased-alternatief www.offliberty.com. Je kunt daarmee alleen de muziek downloaden, maar je kunt ook kiezen om muziek én video te downloaden.
Ikzelf gebruik dat liever dan YoutubeDownloader.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
YouTube Downloader en aanverwante websites zijn wel degelijk illegaal. http://www.bbc.co.uk/newsbeat/19103881
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is correct, Rabelais. Eigenlijk is het hetzelfde als het 'stelen' (downloaden) van muziek uit een muziekwinkel (Youtube). Echter, op het downloaden van muziek zal niet zo snel een sanctie staan, zolang je het niet veelvuldig doet en de muziek niet doorverkoopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zal ik niet ontkennen.
Er is natuurlijk een verschil tussen simpelweg een verbod en het handhaven van een verbod.
Dat laatste zie ik vooralsnog niet gebeuren, al is het recent ingevoerde verbod wel koren op de molen van clubjes als Brein/BAF...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, maar waar ik woon is het toegestaan. Je kunt het vergelijken met een video recorder, vhs of dvd, waarmee je programma's van de tv opneemt. Het is toegestaan, en volgens mij ook in Nederland, om dat te doen, anders zouden die vhs en dvd recorders niet meer verkocht worden, toch? Of moet iedereen die een tv programma opneemt en afkijkt daar de rechten voor hebben? En als je er iets meer over wilt lezen kan dat hier (voor dat je een 'duimpje neer' weg geeft).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Hier" is dus hier: http://www.youtubedownloadersite.com/faq.html#link3
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zal je niet 'downthumben' hoor.
Doe ik alleen bij antwoorden die kant noch wal raken. ;) Echter ga ik liever uit van YouTube zelf. Zij bieden video's aan 'as is' (zo staat het in de 'terms of condition')
'As is' betekent in deze dus zoals YouTube de video's aanbiedt; als stream dus.
Downloaden van youtube is illegaal tenzij je de rechten op de muziek je van Youtube download hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je mag dus alleen muziek van Youtube downloaden als je de rechten op die muziek in handen hebt. Alle tools waarmee je muziek download van Youtube waarop jij de rechten niet hebt zijn illegaal en in strijd met de voorwaarden van Youtube.