Waar moet je op letten als je een nieuwe mailprovider zoekt?

Heb slechte ervaring met Hotmail = van een paar jaar geleden, en télé2 belazerde de boel... die dus niet!

Heb nu Yahoo.com met veel storingen en zoveel problemen [mails verdwijnen... waarom, waardoor? daar is niet de vinger op te leggen...]

Dus nu zoek ik een andere/betere, duidelijk. maar wat is een goede provider met weinig storing? en niet duur, bij voorkeur gratis.

Wat zijn de goede providers? en wat zijn de verschillen?

Welke is goed? gmail / hetnet / UPCmail / KPNplanet / chello / casema

Of zijn er nog meer/betere?

Graag ook eigen ervaringen erbij vermelden, waarOM is gmail of hetnet beter?

Toegevoegd na 6 dagen:
Hartelijk dank allemaal voor antwoorden en reacties!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is in ieder geval aan te raden om een mailprovider te kiezen die niet gekoppeld is aan je internetabonnement. Zo voorkom je dat je van mailadres moet wisselen als je van internetprovider verandert. Verder is het handig om veel opslagruimte te hebben, zodat je je mailarchief ook online kunt bewaren. Als je ook mobiele apparaten gebruikt, is het handig als de mailprovider MAPI ondersteunt. Zo kun je gelezen, verwijderde en ontvangen mails makkelijk synchroniseren over al je apparaten. Als je een eigen domein wilt gebruiken, moet je erop letten of je die kunt koppelen aan je nieuwe mailprovider. Dit kan bijvoorbeeld bij Outlook.com (de nieuwe versie van Hotmail). Zelf ben ik erg tevreden over Gmail. Gmail is erg sterk met het spamfilter. Ook wordt bij Gmail je mail automatisch onderverdeeld in een aantal categorieën. Gmail ondersteunt geen mappen, maar labels. Een enkele mail kun je voorzien van meerdere labels, waardoor je later heel eenvoudig en snel mailtjes kunt terugvinden. Toegevoegd na 1 minuut: Waar MAPI staat, moet IMAP staan. Typo...

Zelf gebruik ik http://www.gmx.com/ . Snel, goed spamfilter, enz.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100