Nee, mits je het volgens de regels van Facebook doet. Zonder app zijn er regels wat wel/niet mag. Bijvoorbeeld mensen vragen om te delen om kans te maken, dat mag niet. Je mag mensen wel vragen de winactie alleen te liken om kans te maken. Maar delen mag niet meer.

"Promoties
1. Als je Facebook gebruikt om een promotie bekend te maken of te beheren (bv.: een wedstrijd of loterij), ben je verantwoordelijk voor de wettige activiteiten van die promotie, inclusief:
a. De officiële regels;
b. Aanbiedingsvoorwaarden en deelnamevereisten (bv.: beperking voor leeftijd en woonplaats); en
c. Naleving van geldende regelgeving met betrekking tot de promotie en alle aangeboden prijzen (bv.: registratie en het verkrijgen van noodzakelijke wettelijke toestemming)
2. Promoties op Facebook moeten:
a. Een complete ontheffing van Facebook bevatten voor elke deelnemer.
b. Duidelijk aangeven dat de promotie op geen enkele manier is gesponsord, goedgekeurd of wordt beheerd door Facebook of is geassocieerd met Facebook.
3. Promoties mogen worden beheerd op pagina's of in Facebook-apps. Persoonlijke tijdlijnen mogen niet worden gebruikt voor het beheer van promoties (bv.: “deel op je tijdlijn om mee te doen” of “deel op de tijdlijn van je vrienden voor grotere kans op prijzen” is niet toegestaan).
4. We helpen je niet bij het beheer van je promotie en je gaat ermee akkoord dat je onze service voor het beheren van je promotie op eigen risico gebruikt."