Is er een soort forum dat vergelijkbaar is met Hyves?

Wij zijn een schrijfgroep dat al verschillende verhalen heeft geschreven via Hyves. Dit deden wij op een groepshyve en dan bij berichten (http://harry-potter-rules.hyves.nl/forum/).
Nu gaat Hyves opdoeken en zijn wij op zoek naar een nieuwe plek om onze verhalen te kunnen schrijven. We hebben verschillende fora bekeken, maar het werkt toch echt niet zo fijn als Hyves.
We zoeken eigenlijk ook naar een site waar we eventueel nog tegelijk zouden kunnen chatten met elkaar en die ook mobiel beschikbaar is (de chatfunctie hoeft niet). Ik weet niet of dat bestaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Facebook heeft alle mogelijkheden om opnieuw zo'n schrijfforum te starten! Allereerst moeten alle leden van het oude schrijverspanel zich bij Facebook registreren- dit is gratis. Afhankelijk van of je je forum openbaar wil maken of niet, kun je een pagina beginnen. Dit doe je door naar facebook.com/pages/create te gaan. Je kunt dan je eigen pagina maken en 'likes' verzamelen waardoor je pagina populair wordt en door meer mensen wordt bekeken. Iedereen kan je pagina zien en iedereen kan zien wat je er op zet, ook mensen met wie je niet bevriend bent op Facebook. Wanneer je je forum openbaar maakt, kun je ook mensen die je niet kent op de pagina laten schrijven.

Als jullie je forum niet openbaar willen maken, zou ik een groep aanmaken. Dit doe je door op het 'home'-menu van Facebook te klikken wanneer je bent ingelogd. Onder het kopje 'groups' vind je helemaal onderaan 'create group'. Daaraan kun je mensen toevoegen die je in je panel wil hebben en hen ook beheerder van de groep maken. Je kunt er hier voor kiezen om de groep privé of openbaar te maken. Als het privé is, kunnen anderen wel zien dat de groep bestaat en zichzelf uitnodigen om bij de groep te komen, maar zij kunnen de berichten die je in de groep plaatst niet zien. Wanneer je de groep openbaar maakt, kunnen mensen met wie je bevriend bent op Facebook alle berichten zien en zelf ook deelnemen aan de groep. Het panel zal dan wel minder groot worden dan wanneer je een pagina aanmaakt, omdat bij een pagina écht iedereen kan lezen wat voor verhalen je schrijft en bij een groep alleen een beperkt aantal mensen.

Als schrijverspanel zou ik een pagina aanmaken omdat dan iedereen jullie verhalen kan lezen en er zelf ook een aandeel in kan hebben door verhalen in te sturen, maar de keuze is natuurlijk aan jullie.

Veel succes met jullie panel nog en mocht er iets niet lukken, dan hoor ik het graag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Facebook lijkt me het meest logisch dan