Wat gebeurd er met online profielen als iemand komt te overlijden?

Als iemand komt te overlijden, blijft alle online informatie zoals profielen en email adressen dan gewoon bestaan of worden deze op een of andere manier verwijderd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt zelf vooraf je voorkeuren aangeven met betrekking tot social media na je overlijden. Hier is een speciale app voor gemaakt; zie voor meer info bron 1.

Als dit niet geregeld is kan de nabestaande met een officieel document van het overlijden + een document waaruit blijkt dat je een directe nabestaande bent meerdere dingen doen:
- het account laten opheffen
- het account gewoon laten bestaan
- een 'herdenkingsstatus' aanvragen (dit kan nog niet bij alle social media)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Prachtig maar als je dood bent kun je niks meer en de meeste sites weten echt niet dat je dood bent. Dus na bestaande moeten het door geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij zeg ik dat ook in mijn antwoord Ronron.
ronron1212
10 jaar geleden
Nee niet echt er staat veel maar niet hoe de site weet dat je dood bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij zelfs letterlijk 'als dit niet geregeld is kan de nabestaande...'
ronron1212
10 jaar geleden
Mijn Memorial op Facebook biedt dezelfde mogelijkheid. Het verbindt mensen die belangrijk voor je zijn en geeft de mogelijkheid je Memorial Pagina vorm te geven zoals jij écht was," aldus Tom Leenstra, Market Manager Vereniging Yarden.
dat ben je dan nog steeds niet zelf maar kennissen of wat je vrienden noemt.

Andere antwoorden (1)

Bij het merendeel van de accounts van de Social Media blijft alles gewoon staan als je het tijdige met het eeuwige verwisseld hebt . Dus je zou er over kunnen nadenken om een digitaal testament te maken met al je paswoorden van alle accounts die je hebt.
Zodat in geval van nood alle accounts gedeactiveerd / verwijderd kunnen worden.
NB: Ik herinner me dat bij ICQ ; als je een bepaalde tijd ( 1 jaar ) niet had ingelogd je account verwijderd werd . Misschien dat ze daar bij Twitter , en Facebook en de rest eens over kunnen nadenken om dat weer in te voeren . Bij iemand die 1 jaar niet ingelogd heeft kan je er van uitgaan dat daar iets mee aan de hand is waardoor die niet meer kan of wil inloggen.
Geen overbodige luxe want er zijn 1,2 miljoen spookaccounts .