Dag mag dus helemaal niet.

Ook niet via Google!
Google verzamelt, publiceert en verwijst gewoon naar foto´s die ergens op internet op websites staan. Die hebben dus copyright. zijn eigendom van die website. Of die website heeft betaald om dergelijke foto´s te mogen plaatsen.
En in feite maakt het niet eens uit of het een bedrijfswebsite is of niet een bedrijfswebsite.

Het feit of iets wel dan niet beveiligd is staat totaal los van copyright.

Het mag gewoon niet tenzij duidelijk staat aangegeven dat het wel mag. En dan moet je meestal de voorwaarden lezen, en bevestigen dat je je aan de voorwaarden houdt.
Meestal zijn die voorwaarden dat je een foto niet commercieel gebruikt. Maar je kunt hem dan b.v. wel gebruiken voor een schoolwerkstuk of iets vergelijkbaars.

http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/internet/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

jahoor vooral via google. maar je mag geen foto van een persoon gebruiken. want dat mag niet. je mag je niet voordoen als iemand anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor mijn avatar hier is ook van internet geplukt...... Ik zal het maar toegeven....ik ben niet de ....Al Bundy, indien bedrijven iets willen beveiligen tegen kopieren zetten ze er meestal tekst in de foto. Als iemand er echt niet van gediend zou zijn, zal eerst een waarschuwing volgen. Het is natuurlijk wel verboden om je voor iemand anders uit te geven,met avatar als bevestiging.