Mag ik zomaar een game opnemen op youtube?

Hey ik wil graag een youtube kanaal begginen en wil enkele games zoals skyrim en minecraft opnemen, maar mg ik dat zomaar opnemen of moet ik daarvoor toestemming nodig zo ja hoe krijg ik die?

Ps. Ik wil wel graag youtube partner kunnen worden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (4)

ja dat mag maar niet kopieren MOET JE © geven.

Toegevoegd na 35 seconden:
dan MOET JE
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap niet precies wat je bedoelt ik kan dus gewoon youtube partner worden als ik een minecraft video upload?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En bij skyrim en andere games ook? Sorry voor al die vragen hoor -.-
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dat mag:)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hoeft helemaal niet copyright aan te geven als je een video wilt plaatsen die je zelf hebt opgenomen en geupload.
Ja, je mag deze gameplay gewoon opnemen en op YouTube plaatsen.
Je hoeft dus geen copyright te geven, zoals Milky beweert.
Ik heb zelf ook gameplays geplaatst en met mij miljoenen anderen.
Je mag dus gewoon zonder copyright aan te geven gameplays posten.
Om een YouTube partner te worden moet je wel een bepaald aantal views hebben per dag etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had laatst nog doorgelezen hoe je YouTube Partner kan worden, en er stond bij dat het niet gaat lukken als je gameplay video's upload etc. Het moet iets 'origineels' achtigs zijn, bijvoorbeeld jij voor de camera voor een vlog etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik snap wat je bedoelt anders spring je er niet uit maar ik ga ook nig andere dingen doen zoals vliggen en meer Bedankt voor je antwoord trouwens
In principe kan de uitgever moeilijk gaan doen en zal je officieel toestemming moeten hebben van de auteur/uitgever. In de praktijk zal geen enkele spelmaker moeilijk gaan doen, aangezien het ze eerder enthousiaste spelers oplevert als ze het gedogen en ze geen fans maken door alles plat te leggen op Youtube.

Toegeven dat je copyright schendt door te zeggen dat de rechten ergens anders liggen maakt je niet onaantastbaar.

Uiteindelijk moet je het zo zien:

-Hoeveel gameplayfilmpjes zie je op yt?
-Hoevaak hoor je dat een gameplay-uploader door de FBI is opgepakt/boete kreeg/voor de rechter moest verschijnen?