Mag ik zomaar een game opnemen op youtube?

Hey ik wil graag een youtube kanaal begginen en wil enkele games zoals skyrim en minecraft opnemen, maar mg ik dat zomaar opnemen of moet ik daarvoor toestemming nodig zo ja hoe krijg ik die?

Ps. Ik wil wel graag youtube partner kunnen worden

Weet jij het antwoord?

/2500

ja dat mag maar niet kopieren MOET JE © geven. Toegevoegd na 35 seconden: dan MOET JE

Bronnen:
Games

Ja, je mag deze gameplay gewoon opnemen en op YouTube plaatsen. Je hoeft dus geen copyright te geven, zoals Milky beweert. Ik heb zelf ook gameplays geplaatst en met mij miljoenen anderen. Je mag dus gewoon zonder copyright aan te geven gameplays posten. Om een YouTube partner te worden moet je wel een bepaald aantal views hebben per dag etc.

Ik had laatst nog doorgelezen hoe je YouTube Partner kan worden, en er stond bij dat het niet gaat lukken als je gameplay video's upload etc. Het moet iets 'origineels' achtigs zijn, bijvoorbeeld jij voor de camera voor een vlog etc.

In principe kan de uitgever moeilijk gaan doen en zal je officieel toestemming moeten hebben van de auteur/uitgever. In de praktijk zal geen enkele spelmaker moeilijk gaan doen, aangezien het ze eerder enthousiaste spelers oplevert als ze het gedogen en ze geen fans maken door alles plat te leggen op Youtube. Toegeven dat je copyright schendt door te zeggen dat de rechten ergens anders liggen maakt je niet onaantastbaar. Uiteindelijk moet je het zo zien: -Hoeveel gameplayfilmpjes zie je op yt? -Hoevaak hoor je dat een gameplay-uploader door de FBI is opgepakt/boete kreeg/voor de rechter moest verschijnen?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100