Kun je met likes op Facebook iets bereiken omdat iedereen ze wilt?

Iedereen wilt likes, reacties en dat hun bericht gedeeld wordt, soms geven ze ook nog iets weg! Waarom zouden ze dit willen? Hun Facebookpagina bekendmaken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ze zorgen voor naamsbekendheid en nog meer likers. Uiteindelijk zijn het een soort van advertenties die geplaatst worden. En als jij zo'n plaatje liket, en dit plaatje is 'openbaar', dan krijgen jouw vrienden te zien dat jij die afbrelding leuk vindt. Dus het bereik wordt voor de adverteerder groter. Zo krijgen ze nog meer likers, met een nog groter bereik (als een olievlek)
10 jaar geleden
Bekijk het andersom, als jij 1 x een Piet Patat liked, omdat ze een keer een scooter verloten. Weet jij ineens van het bestaan van Piet Patat. Bovendien kunnen ze hierna als ze een aanbieding hebben. Dit aan jou melden, Met als resultaat dat de berichten van je echte vrienden langzaam ondersneeuwen in de reclame. Vaak zie je ook dat ze dit bij elke 1000 likers doen. Hiermee beperken ze dat je jouw like weer terug trekt na uitkering van de scooter 1. Echter word je kans wel steeds kleiner.