Waarom komen er bij facebook in de 6 fotos die in de voorvertoning van je vriendenlijst staan steeds dezelfde mensen terug?

Als je op je eigen profiel op "vrienden" wil klikken dan staan er 6 foto's van mensen die in je vriendenlijst staan. Zijn niet altijd dezelfde gezichten die daar staan. Maar daar komen iedere keer een bepaald select groepje mensen terug.. Dus het is niet willekeurig uit je vriendenlijst geselecteerd. Zijn dat dan mensen die veel op je profiel kijken of die veel op berichten reageren of wat is de reden hier van? Want het zijn niet altijd mensen waar ik veel op hun profiel kijk of reageer..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.2K

Antwoorden (1)

Facebook geeft er zelf niets over prijs. Je kan dus alleen zelf erover nadenken, of op internet gaan rondzoeken naar gedachtes van anderen erover.

Wat mij er zelf aan opvalt:
- Mijn familie (neven/nichten) komen vrij frequent voor (deze heb ik in facebook ook aangeduid als familie).
- De paar vrienden die ik in de lijst 'Goede vrienden' heb staan staan er echt telkens tussen.
- Vrienden die facebook aanmerkt als 'omgeving' staan er tussen
- Vrienden waarmee je veel contact hebt.

Interessant om hierbij te weten is dat wij recent op school een uitwisseling hebben gehad met een klas uit Tsjechië, welke leerlingen ik ook allemaal op Facebook heb. Alleen mijn uitwisselingspartner (waarmee ik veel contact heb) komt voor, de andere tsjechen niet. Wat ik hiermee wil zeggen is dat 'vrienden met veel gezamelijke vrienden' dus niet een eigenschap is die mensen ertussen zet.