Kun je gegevens op Facebook verborgen houden voor één persoon?

Dus ervoor zorgen dat diegene, als hij op je profiel komt, niet ziet wat anderen op je tijdlijn hebben geplaatst / op welke foto's je bent getagd / de berichten die je zelf hebt gepost etc.
Ik ben hier echt heel erg benieuwd naar! Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als je een status/foto plaats kan je instellen dat alleen iemand kan zien. Dit doe je bij aangepast.
Dus je stelt in dat alleen die bericht je moeder kan zien.

Je kan ook bij algemene instellingen (Ga naar Privacyinstellingen) en als je dat ziet kan je kiezen uit: 'Vrienden van vrienden' 'Vrienden' 'Aangepast'

Als je Vrienden kiest kan alleen je vrienden dat zien, als je vrienden van vrienden kies dan zien je vrienden de status plus hun vrienden ook. Als je aangepast kies kan alleen bepaalde mensen het zien (kan ook instellen van groepen. Bijvoorbeeld je Familie alleen)

Je kan ook instellen (bij privacyinstellingen: Het publiek beperken voor eerdere berichten.) dat oude berichten niet meer door je nieuwe vrienden kan zien.
Bijvoorbeeld:

18 november: Kijk bij een feestje + Foto
19 november: Vriendschapverzoek van een vriend
19 november: Je accepteert de vriendschapverzoek
19 november: Zet je in status: 'Goedemiddag!'
20 november: een vriend kijk op je tijdlijn en ziet alleen die van 19 november dus niet meer van 18 of vroeger.

Je kan ook iemand volledige blokkeren. (zoals hier boven is uitgelegd).
Maar je vrienden (of hun vrienden) kunnen toch het bericht of foto aan die persoon laten zien. Dus zet zo veel mogelijk op 'Vrienden' of zelf 'Aangepast'

Ik hoop dat je het begrijpt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja,dat kan. Dan moet je diegene blokkeren dat doe je zo:
klik op het pijltje naar benden (rechts boven),ga naar privacyinstellingen klik dan onderaan op Geblokkeerde personen en apps. Op die pagina kan je mensen blokkeren via naam of emailadress.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Aanvullend vraagje: weet diegene dan dat hij geblokkeerd is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
^ Nee dat weet de gene niet, die ziet het gewoon als 'Deze persoon heeft geen gegevens openbaar gezet', of iets dat erop lijkt.
By privacy instellingen kan je daat voor alles beslissen,zo doe je dat:
Rechtsboven op het driehoekje drukken
Kies Privacy-instellingen
Scroll wat naar beneden, dan zie je staan "Timeline and tagging", druk dan op instellingen wijzigen,
Dan kies je wat je wilt dat die persoon niet kan zien, kies dan aangepast en dan kan je onderaan de namen van die personen intypen

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je wilt dat die persoon niets van je profiel kan zien, is het natuurlijk makkelijker om die gewoon te blokkeren.