Kan ik instellen dat een nieuw persoon op Facebook al mijn oude geposte berichten niet kan zien? Dus dat hij bijv. alleen nieuwe berichten ziet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De situatie is als volgt: iemand wil mij toevoegen en ik wil dat ook wel. Maar heb in de afgelopen twee jaar wel dingen gepost waarvan ik liever niet heb dat die persoon het kan lezen. Dus kan moeilijk alle oude berichten bij langs gaan na het toevoegen en daar neer zetten 'behalve zichtbaar voor ...'. Als het in een batch kan kan ik oude berichten wel weer zichtbaar maken voor die persoon. Ik weet dat je lijsten kan aanmaken maar dat is voornamelijk voor nieuwe berichten. Want hij staat nu dus niet in een lijst omdat ik nog geen vrienden ben.

Het beste antwoord

De enige manier die ik daarvoor ken, en volgens mij ook de enige manier die daarvoor bestaat, is vrij omslachtig, zorgt ervoor dat deze vriend alleen maar berichten kan lezen die je post als 'Openbaar', en betekent dat als je in het verleden berichten hebt gepost als 'Openbaar' waarvan je niet wil dat deze persoon ze leest je al je berichten uit het verleden met 1 knop op 'Alleen vrienden' moet zetten.

Hoe doe je het:
De desbetreffende persoon voeg je toe aan de lijst 'Beperkt'. Vervolgens is het de vraag of je in het verleden berichten als 'Openbaar' hebt gepost waarvan je niet wilt dat de persoon ze ziet. Is dat zo, dan klik je op het pijltje rechtsboven (naast startpagina), privacyinstellingen, en daar kan je 'Het publiek beperken voor eerdere berichten'. Dit houdt in dat alle berichten die je in het verleden hebt gepost als 'Openbaar' of 'Vrienden van vrienden' nu de deelstatus 'Vrienden' krijgt.

Omdat de desbetreffende persoon alleen Openbare berichten kan zien, kan hij nu oudere berichten niet lezen omdat deze nu allemaal alleen voor 'Vrienden' of specifieke personen worden getoond.

Let wel, je zult berichten waarvan je wilt dat deze persoon ze kan zien nu wel als openbaar moeten posten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is inderdaad een idee. Zal hier eens over gaan bomen. Waar kan je de status voor een specifiek persoon instellend at hij 'beperkt' is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begrijp ik goed dat je je afvraagt hoe je die persoon in de lijst 'Beperkt' zet? Aangezien je hebt gezegd dat je weet hoe je personen aan een lijst toevoegt. 'Beperkt' is een standaardlijst van Facebook. Vrienden die je daar in zet staan in je vriendenlijst, maar zien alleen gegevens van jou die elke vreemde op jouw facebook kan zien.