Zijn er "dating-sites" voor mensen die op niet zoek zijn naar een vaste relatie maar naar vriendschappen?

Zijn er sites die werken als dating-sites maar niet die niet bedoeld zijn voor mensen die op zoek zijn naar een vaste relatie? Ik zou gewoon een leuk vriendschappelijk contact willen met mensen, zonder een vaste relatie met hen te ambiëren.

En zijn er ook speciale sites voor 40+'ers? Ik vind het nogal pijnlijk als je met iemand zit te chatten die op een gegeven moment zegt dat-ie morgen naar school moet. Gisteren keek ik even op chatten.nl, en daar waren zulke loze gesprekken gaande - het leken allemaal wel verveelde pubertjes. (Daar moet ik bij vermelden dat ik alleen op het gratis gedeelte keek, waarvoor je niet eens een account hoeft aan te maken - wellicht niet het meest geïnspireerde deel.)

En wat voor kosten zijn er verbonden aan dergelijke sites?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Rieneke1
11 jaar geleden
leuke vraag inge!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ken alleen badoo en skout, maar daar zitten vooral sexueel gefrustreerde mensen, dus ja... .. volgens mij kan je beter in het echte leven vriendschappen sluiten, zonder zogenaamde vriendschapssites
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, Bigmomma, het is natuurlijk ook de bedoeling dat het uiteindelijk 'life' vriendschappen worden; het is niet mijn streven om jarenlang mailtjes te blijven uitwisselen. Maar de vraag is hoe je met nieuwe mensen in contact komt (buiten de kringen waarin je je normaal begeeft, omdat het daar een beetje uitgeput is vanwege verschillende redenen). Maar goed, er staan genoeg nuttige antwoorden bij, dus daar kan ik zeker wat mee.

Het beste antwoord

Misschien is deze website iets voor jou: http://www.netsamen.nl/
Ik verwacht in elk geval niet dat je er veel pubers tegen zult komen...

Verder kun je wellicht nog wat ideeën opdoen op deze website: http://www.singlessite.nl/uitgaan/7
Hoewel de onderstaande website kennelijk te koop staat, sluit de opzet wel aan bij jouw vraag, denk ik: http://www.vrijgezellig.net/

Een andere (leuke) manier om met nieuwe mensen in contact te komen is via een activiteitenclub, b.v. http://www.abc-amice.nl/ Deelnemers organiseren door het hele land allerlei activiteiten, óók specifiek gericht op 40/50+.
En deze site is misschien ook wel leuk: http://www.go-out.nl/
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooie site, dat netsamen. Past inderdaad goed bij mij. Wel weer heel erg gericht op het vinden van een partner, maar ik geloof ook dat veel mensen gaan voor de tussen-optie: een vriendschappelijke relatie als een relatie-relatie er niet in zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hieronder laat ik nog even weten wat ik van de andere sites vind, ook voor mensen die dit in de toekomst nog willen raadplegen. Singlessite.nl lijkt echt gericht te zijn op het vinden van vaste partners. Bovendien is het, aan de plaatjes te zien, alleen voor fotomodellen onder de veertig. Niet echt mijn populatie. :) Vrijgezellig.net lijkt me erg leuk. Mensen komen er bij elkaar om samen te gaan wandelen en dergelijke. Jammer dat je helemaal niet rond kunt kijken op de site zonder je uitgebreid in te schrijven - je weet natuurlijk nooit precies wat erachter zit. Maar ik wil het toch gaan uitproberen. ABC-Amice.nl is eigenlijk precies wat ik zoek: een club die activiteiten in de regio organiseert, waar je je bij kunt aansluiten. Meest 40+ en HBO+ niveau. Je kunt meegaan met wandelingen, naar concerten, naar etentjes enz. Ga ik zeker uitproberen! Go-out.nl organiseert ook allerlei leuke uitjes. Wat er zo op de agenda staat ziet er allemaal boeiend uit (cultureel, culinair, in de natuur enz.), maar het is wel allemaal minstens 100 km van mijn woonplaats. Wel leuk dus, maar beetje ver weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pietertje, je hebt me fantastische tips aan de hand gedaan. Ik kan hier echt verder mee, en het zijn ook fijne tips voor anderen die dit in de toekomst willen raadplegen. Hartstikke bedankt!

Andere antwoorden (5)

Op het linkje in de bron vind je een overzicht van verschillende websites, waarbij de gratis website SameTogether.nl de beste score krijgt.

Je kunt misschien ook eens meedoen aan een van de activiteiten van nieuwemensenlerenkennen.nl.

Veel succes en hopelijk houd je er een mooie vriendschap aan over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een goeie site. Ik vind ook de sectie voor 'gespecialiseerde' sites zeer interessant.
Ik denk dat meeste dating sites op vriendschap gebaseerd zijn, en als vandaar iets meer voorvloeid dan is dat super meegenomen. Niemand gaat jou een date of een relatie afdwingen. Daarvoor moet een zekere klik zijn.
Knus.nl is een leuke site en gratis ook. Daar kun je aangeven wat je op zoek naar bent: vriendschap, date of een relatie. Misschien iets voor jou. Succes

Toegevoegd na 3 minuten:
www.knuz.nl bedoelde ik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is www.knuz.nl iets voor jou, je kunt daar aangeven wat je zoekt.
Als je op wilt vallen...want er staan er zoveel ingeschreven...dan kan je iets op de lichtkrant zetten, dat zien ze een hele dag voorbij komen en leest iedereen omdat die erg opvalt.
Ook kan je daar een oproepje op het prikbord zetten.
Knuz is gratis, maar het kost 1 telefoontje en het prikbord of lichtkrant kost iets meer dan een euro.
Dus... bijna gratis.
(bovenstaand antwoord zei knus maar is dus ..knuz..)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op www.relatieplanet.nl kan je aangeven wat voor relatie je zoekt: alleen mailcontact, alleen vriendschap of een vaste relatie. Je kan ook aangeven in welke leeftijdsgroep je een contact zoekt. Als je reageert op een advertentie, kan je natuurlijk kiezen voor een advertentie die aan jouw "eisen" voldoet.

De eerste maanden zijn gratis, daarna betaal je iets minder dan 40 Euro per drie maanden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee joh, de eerste maanden zijn helemaal niet gratis. Je kunt je wel gratis inschrijven, maar dan kun je helemaal niet reageren naar mensen. Je kunt ze alleen berichtjes sturen als "ik vind jouw reactie leuk" of "dank je, ik hoef verder geen contact met jou", maar als je contact wilt leggen moet je direct betalen. Zelfs voor een beleefd (afwijzend) antwoord. Verder lijken het allemaal mensen te zijn die naar vaste relaties zoeken.
De enige twee die ik ken, zijn badoo, en skout.

www.badoo.com en www.skout.com

Op beide kan je inloggen met facebook. Je kan betalen voor de extra opties, maar het chatten en profielen bekijken en reageren enz is gewoon gratis.

Persoonlijk vind ik het nogal laagdrempelige sites voor als je "eens wat anders wilt" ... er zitten veel fakers op en je moet er doorheen prikken.

Verder zijn het twee leuke sites en je kan er leuke vriendschappen opbouwen, mits je er mensen treft die ook goeie bedoelingen hebben, net als jij. En kan je de leeftijd instellen in wat je zoekt...