marktplaats ik wil een wii kopen, ik heb de adres en telefoonnummer van de verkoper. Is dit genoeg om iets te doen mocht hij een oplichter zijn?

Ik weet niet wat ik moet doen.......

Beste Carlos,

Ik heb toch liever dat u het bedrag in 1 keer overmaakt. Ik verzeker u dat alles prima in orde is. Ik verkoop al jaren dingen via marktplaats en er is nog nooit iets verkeerd gegaan. Zodra ik het pakket op de post heb gedaan mail ik u de track en trace code zodat u het pakket zelf kunt volgen...

Mvg Tanja

Verzonden vanaf Samsung Mobile

carlos via Marktplaats schreef:

Beste Tanja,

Het is mij toch iets te ver om naar te rijden, ik zal vanavond het geld overmaken. Kunnen we afspreken dat ik eerst 60 overmaakt en 40 wanneer ik het pakket heb ontvangen?. Mocht u akkoord gaan dan zal ik u mijn adresgegevens emailen.

Ik hoor het wel!

Mvg,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op marktplaats kan je de naam controleren of het een oplichter is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
via google zijn/haar rekeningnummer opzoeken en kijk even bij www.opgelichtopinternet.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
net gedaan, het komt niks voor...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik weet ik ben zelf ook een paar bijna opgelicht gelukkig heb ze betrapt voordat ik het geld stuurde vandaar dat ik nu zo voorzichtig ben.....-.- snap die mensen niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet iedereen kan je daar terugvinden. gewoon NIET verkopen op deze manier als die sukkels zo moeilijk doen. er staat er zat op MP en in elke grote stad zijn er wel winkels met 2ehandsjes waar ook nog eens vaak garantie op zit. mag jij 3x raden waarom ze nu nét niet voor de zekerheid gaan, én iets zoeken wat niet in hun regio is, én koen op een manier waarbij ze ook nog eens anoniem kunnen blijven. opzouten met die gasten hoor. als ze het bedrag dan ook nog eens terug laten storten en roepen dat ze niets hebben ontvangen kan jij wel een bon hebben, maar is het naar het verkeerde adres gestuurd en heb je helemaal niets. met track and trace kan je een pakje volgen, en het zal de eerste niet zijn die een adres zoekt waarbij het niet opvalt dat ze toevallig (huhum) de postbode onderscheppen met het pakje, een krabbel zetten, en de geadresseerde van niets weet en ook zijn handtekening niet heeft gezet. knaken weg, én de WII weg. ik durf je bijna op een briefje te geven dat het email adres enkel voor dit soort dingen gebruikt wordt. controleer voor de nieuwsgierigheid ff de gegevens via de onderstaande link, en/of zet dat je toevállig in de buurt moet zijn en hem wel kan komen brengen, aansluiten, en dan het hele bedrag in je handje wil hebben zonder gedoe. (ben ik benieuwd of ze spontaan al voorzien zijn of een andere smoes hebben) http://www.eenmanierom.nl/de-locatie-van-de-verzender-van-een-e-mailbericht-te-achterhalen-aan-de-hand-van-een-ip-adres/ http://www.ikhebje.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zie trouwens dat ze reageren via je ad, en niet via de mail. tja... hoe duidelijk wil je het hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is het wel een oplichtster..... Of is Tanja in de polder ook een mannennaam?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als verkoopster zijnde zou ik ook liever het gehele bedrag in een keer willen ontvangen. Lijkt me toch heel logisch. Probeer anders een treinkaartje tegen gunstiger tarief te bemachtigen en trein naar de verkoopster. Dan kun je meteen de aankoop controleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NIET DOEN!!! Ik heb zelf een spel voor de xbox360 gekocht en ben opgelicht had naam adres telefoonnummer en heb zijn ip achtergehaalt politie wou alleen niks doen en er waren al 3 aangifte's tegen die man gedaan!!! verder hij noemde hij zich iedere keer net even anders maar dat het wel klopte iets van rick en weet de achternaam niet maar bij rekeningnr staat r. achternaam waardoor hi iedere keer een andere naam kon nemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
trouwens kijk ff of zijn ip klopt met de gegevens die ik zij het ip dat ik achterhaalt zat kwam ergens uit saoedi arabie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tanja, ik ga als verkoper echt NOOIT akkoord als mensen een deel willen betalen, het wordt me ook eigenlijk niet gevraagd. Ze komen het ophalen of ze maken alles over, jouw constructie is gewoon niet iets waar je als verkoper mee akkoord gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Ik verkoop al jaren dingen via marktplaats en er is nog nooit iets verkeerd gegaan" In de advertentie staat hoe lang iemand actief is op MP. Klopt dit ook? Oplichters hebben eigenlijk nooit "6 jaar actief op marktplaats" achter hun naam staan. Als er staat "2 weken actief" ben ik al alert

Antwoorden (12)

Risico's heb je altijd. Adresgegevens... Wat kan je ermee?? Check eerst ff een andere site waar mensen namen rekeningnummers etc plaatsen van oplichters op marktplaats. Google even op marktplaats opgelicht. Je kan ook een wii kopen die iets duurder is maar die qua afstand wel op te halen en controleren is. Veel succes en geluk toegewenst
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan je het niet onder rembours laten verzenden ?
dat is misschien iets duurder maar dat is wel veiliger
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
meteen open maken helpt je kan even vragen of de bezorger effe wacht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc: mijn postbode zou dat doen maar dat komt omdat ik een collega ben en hij weet dat maar een postbode mag eigenlijk GEEN pakketje afgeven zolang er niet betaald is. Sorry, slecht advies dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij het toch wel doet of het wel of niet mag ik zou het doen er worden jaarlijks bakstenen verzonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst betalen, dan snel opmaken, als er dan bakstenen inzitten is de postbode er nog. (ik weet niet hoe het dan precies verder gaat, maar de postbode kan er in ieder geval voor zorgen dat het geld nog niet naar de verkoper gaat)
Als het een defecte wii is schiet je er niks mee op, of je moet de postbode een bakkie koffie aanbieden en samen gaan wii-en. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hedendaagse postpakketbezorgers hebben het enorm druk, het zijn freelancers en hebben eigenlijk te weinig tijd per pakket. Als jij niet thuis bent krijgen ze geen cent meer om morgen terug te komen.
Op marktplaats kan je zien hoe lang Tanja al een account heeft. Als ze nou meer producten heeft verkocht in bijvoorbeeld 5 jaar zonder problemen, dan is het al wat meer vertrouwelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd. Vind ik een goeie van je.
capthavoc
11 jaar geleden
is eigenlijk ook wel een goeie jammer dat er op marktplaats geen vertrouwen button is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje wel blueslee want iemand met problemen en waar klachten kwamen wordt verwijderd.
Frimu2
11 jaar geleden
Klopt een oplichter laat niet graag zijn 5 jaar status voor zo`n relatief laag bedrag op het spel. Ik heb een keer een veels te goedkope cabrio kunnen kopen, Moest wel verscheept worden uit Engeland.....Status account 1 dag !!!
Tja als je dan de mist in ga heb je het zelf ook gewild.
Zeg dat je alleen betaling doet via paypal, en dan ook nog alleen via MP, willen ze buiten MP om zgn met paypal iets doen let dan op, je garantie vervalt dan meteen.
Je hebt niks aan adres gegevens of telefoonnummer want geld wat je aan hem hebt gegeven ben je kwijt en krijg je nooit meer terug, en de politie doet er niks mee, ook ik ben gelukkig net niet bedonderd maar heb wel aangifte gedaan.
Bij twijfel kijk eens bij www.opgeletopinternet.nl en stel je vraag daar ook, zij hebben een grotere database van oplichters.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer de wii eens onder een andere naam te kopen. Al je dan jouw woonplaats dichtbij de plaats van die Tanja kiest zal ze misschien zeggen dat zij heel ergens anders woont. Dit om te zorgen dat. Jij de wii niett op komt halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Een goed plan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
slim! plus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd want je zoekt toch op postcode, dan kun je toch niet opeens helemaal elders wonen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik sluit me bij het plan van Jodenhartogh aan. Gewoon dit eerst proberen en als alles hetzelfde blijft kun je hem op gaan halen. Bij dit soort dingen moet je sowieso het ding met eigen ogen zien. Zo kun je eventuele beschadigingen controleren, en zien of het werkt. Zo weet je ook zeker dat je het goede krijgt en niet alleen een wii-spel ofzo.
Ook al is het een heel stuk rijden (weet niet of je een auto hebt) maar je kunt beter een groot stuk rijden dan dat je 100 euro voor een zak lucht betaalt. Combineer het bijvoorbeeld met een dagje uit. Als ze bijv in emmen zou wonen ga je eerst naar de dierentuin daar en pik je daarna dat ding op. Ik noem maar wat. En ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat die tanja het volledige bedrag wil hebben, want het gebeurt vaak zat dat mensen daarna naar de rest van het bedrag fluiten; zo van ach ik heb het nu toch al, laat maar. Gewoon op gaan halen dus, dan weet je alles zeker en ben je van die zorgen af. En anders, als je het toch allemaal niet vertrouwt, ga naar de intertoys en koop een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou met een eind rijden en een dagje uit kun je beter een wii nieuw kopen gabbiej zodat je ook garantie hebt.
60 voor een WII, want naar die 40 kan je wel fluiten natuurlijk.

heel eigenaardig dat het spontaan tóch tever rijden is.
een WII koop je natuurlijk niet overal (tssss, wakker blijven bij die gasten hoor!!!)

of ze drammen dat ze het niet hebben gehad, of dat ding is zogenaamd kapot, of ze laten het naar iemand sturen die meespeelt, maar een heel ander persoon is zodat je helemaal niets aan dat adres en telefoon nummer hebt.

geef maar aan dat je het hele bedrag wil hebben, PLUS de kosten om het aangetekend te verzenden.

die mensen zijn echt niet van plan om iets van 100 euro aan te schaffen waarvan ze niet zeker weten of het ding naar behoren werkt.

speel het op safe en geef aan dat het enkel afhalen is. laat zien dat het ding werkt en ga dán pas verkopen.

hoezo 'ik heb liever'? het is OF ophalen, OF je naait een ander maar een oor aan.
rond december moet jij eens kijken hoe makkelijk je de WII kan verkopen aan mensen die het zelf ook op safe willen spelen omdat de sint en de kerstman weer op de proppen komen.

dus: NOOOOOIT doen!
WII, computers, Ipods etc, NIET kopen op MP via de post, maar zeker ook niet VERkopen via MP door het te verzenden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ als ik dat kon via de IPod -.-
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat de plusjes het niet doen komt hopelijk toch niet omdat het een MP aankoop is he? ;-p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraagsteller is juist de kopende partij dus ze verkoopt zelf geen wii.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd de vraagsteller is de kopende partij niet de verkopende partij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oops...!!!
euh, het is al laat .....? ik ben blondttd? ADD...? ook kopen (zoals ik al zei) NOOIT doen.
eerst kijken of het werkt, en dan kopen. (hoop niet dat ik hier met mijn vage gedoe tips heb gegeven om iemand op te lichten)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, je hebt van de andere kant laten zien dat je ook met uitkijken. plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanx :)))
Wie zegt dat de adres en tel nummer goed is?
Niet vertrouwen! Het is vast bedrog.
Je kan wel vragen om een scan/foto van zijn paspoort ID rijbewijs of een andere legentimatie bewijs.
Dan weet je het zeker!
Groeten
Bessie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zeker weet dat diegene op dat adres woont (google, kadaster) en er is duidelijk in de mail verteld om welk bedrag, welk product en welke verstuurwijze (eerst geld/dan product etc) dan kun je het gewoon aangaan. Gaat het toch mis kan jij het gewoon terug vorderen. Maar dan moet je wel echt zeker zijn dat de NAW gegevens kloppen.

Direct antwoord op jouw vraag: als dit adres en telefoonnummer klopt, heb je genoeg om iets te doen als hij een oplichter is, mits je kan bewijzen dat hij inderdaad de Wii zou opsturen als het geld binnen was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan via de mail ip van de man krijgen je hebt site's waarmee je kan achterhalen via ip waar iemand woont als de gegevens kloppen zal het waarschijnlijk geen oplichter zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet al het geld in 1 keer overmaken, als het geen oplichtster/oplichter is maakt het diegene waarschijnlijk niet zoveel uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slaat nergens op, als verkoper doe ik dat gewoon niet en ik heb nog nooit iemand opgelicht. Ik ben als verkoper gewoon te bang dat de rest van het geld niet komt omdat de koper opeens zegt dat hij het ding niet ontvangen heeft ofzo.
Indien je een adres en kloppend adres telefoonnummer heb, Check telefoonboek.....is het alleen even een belletje of diegene idd digene is. Gewoon nog een vraagje over betaling of zo vragen. Je weet dan zeker dat het adres klopt...Bij geen verzending kan je dus even met een baksteen langsgaan.
11 jaar geleden
Goeie deal om eerst een deel te betalen vóór het binnen is! Mits hij daarmee akkoord gaat.

Uit eigen ervaring, en om een lang verhaal kort te houden::
Mijn partner en ik hadden een goedkope Xbox 360 gezien op marktplaats heel erg verweg, dus lieten we dit 'opsturen'. De jongedame beantwoordde onze mails & telefoontjes niet meer op den duur terwijl we al betaald hadden. Ik heb haar op gezocht op internet (met geluk!!!) en haar adres gegevens gevonden.
En mijn schoonouders (met ook veel geluk!!!) zijn naar het adres toe gegaan en hebben het met haar (onwetende) partner besproken hoe het zat, en uiteindelijk hebben we tóch een mooie Xbox 360 hier in huis staan!

Met andere woorden... Het is goed om het adres te hebben!!

Gamen is leuk:)