waarom is mijn facebook account niet goed afgeschermd? (zie uitleg)

ik heb mijn facebook account bij privacy instellingen staan op ´alles alleen zichtbaar voor vrienden´.
iemand die niet bevriend met mij is, maar wel gemeenschappelijke vrienden heeft op haar facebook, zegt mijn berichten te kunnen lezen. ik heb het nog een keer gecontroleerd, maar ik heb hem echt op ´alleen vrienden´ staan, en niet op ´vrienden van vrienden´.
als zij naar mijn account gaat, staan mijn berichten die ik op mijn eigen account plaats gewoon openbaar voor haar.
niet dat dit zo´n probleem is in haar geval, omdat ik haar ken, maar voor onbekende mensen vind ik dit wel een probleem. weet iemand hoe het kan dat dit zichtbaar is, en hoe ik dat veranderen kan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit zit m in de regels die FB hanteert. Als jij een bericht plaatst op jou FB dan is het alleen zichtbaar voor jou vrienden. Als je een bericht plaatst op de pagina van een ander dan is het zichtbaar voor jou vrienden EN voor de vrienden van degene bij wie je dit geschreven hebt. En als die anders zijn/haar account op openbaar heeft staan zelfs voor nog meer mensen.

De Clou is dus niet alleen: wat zijn jou instellingen? maar ook: Wat zijn de instellingen van de ander waarbij je reageert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb het over een bericht dat ik op mijn eigen profiel heb gezet. er zijn verder geen mensen in getagt.
Bij het plaatsen van een status-bericht heb je onder het tekstveld een menu (op mijn telefoon zit het onder, misschien is het bij jou boven of ernaast). Daar kun je kiezen uit het uploaden van een foto, vrienden taggen en locatie ophalen (inchecken), maar je kunt daar ook aangeven voor wie je status-bericht zichtbaar is.

Je kunt dan kiezen uit onder andere: openbaar, vrienden, familie en alleen jijzelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, dat klopt. die heb ik altijd op ´vrienden´ staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is vreemd, plaats nu eens een berichtje om te testen (die je zo weer kunt verwijderen) en meld je af, om te zien of iemand die geen facebook heeft, jouw berichtjes kan lezen. Misschien kun je ook even op iemand anders' account inloggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ik zonder facebook kijk is er niets te zien, en op een andere net aangemaakte account ook niet. maar misschien ligt het eraan of je vrienden bent met vrienden van degene die er op kijkt?