Wat gebeurt er met habbo meubels als habbo failliet gaat?

Bijna iedereen kent wel het Habbo hotel
Het is een virtueel hotel waarin tieners met meubels kamers kunnen inrichten. ookal ben ik er geen voorstander van...
De meubels moeten met zogenaamde "credits" worden gekocht in het hotel. En deze credits moet je weer kopen met echt geld. Dat kan al snel meer dan 20 euro gaan kosten.
Het Habbo heeft hier al een aantal miljoenen mee verdient.

Nu is mijn vraag:
Wat gebeurt er met alle opgeslagen meubels en andere data van accounts van spelers in het Habbo hotel, als het bedrijf Habbo failliet gaat of dat er bijvoorbeeld een technische fout optreedt waardoor alle opgeslagen data (zoals meubels of credits) verloren gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (3)

Het is allemaal virtueel, dus als het failliet is, dan is alle illusie weg. Hetzelfde geldt voor alles wat digitaal is en plots zou alle elektriciteit voor eeuwig wegvallen; het is weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als bedrijven failliet gaan is dat omdat ze niet meer aan hun betalingsverplichtingen kunnen voldoen. En dat levert meestal veel gedupeerden op die naar hun geld of bestelde producten kunnen fluiten. Van een kale kip etc ....... . Maar in geval van Habbo ben je sowieso je geld kwijt, als Habbo om wat voor reden ophoudt te bestaan. In hun algemene voorwaarden wijzen ze zo'n beetje elke aansprakelijkheid van de hand.
Zie bijv. artikel 14: Wijziging of beëindiging van website: "Wij kunnen de Website (of een gedeelte ervan) te allen tijde naar eigen inzicht en om welke reden dan ook wijzigen of de toegang daartoe opschorten of staken, zonder uit hoofde daarvan aansprakelijk te zijn."
Het moge duidelijk zijn dat virtuele meubeltjes geen goede investering zijn;-) Overigens lees ik op de site dat maar 5% (als je Habbo moet geloven) van de gebruikers daadwerkelijk credits kopen. Mocht je als ouder een kind hebben die naar jouw mening te veel geld stopt in Habbo hotel dan kun je het account laten blokkeren (Zie link hieronder).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat al gezegd wordt, je bent alles kwijt. Ik acht de kans klein dat Habbo failliet gaat. Er worden zoveel credits gekocht. En erkomen telkens nieuwe meubi's bij.