Is de Facebook 'dislike' knop een beveilingingsrisico?

Sinds enige tijd zijn er wat apps in de omloop waarmee je een 'dislike'-knop aan je Facebook kunt toevoegen. Ik vind dat wel een leuk plan, maar kom ook overal vage waarschuwingen tegen dat deze apps niet veilig zouden zijn. Is er een beveiligingsrisico? En zo ja: heeft een iMac daar ook last van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De waarschuwingen zijn terecht. Zie de link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo'n app brengt geen schade toe aan je computer. Het heeft alleen met je Facebook account te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is in dit geval niet waar, want er wordt een stukje java aan de clientkant geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, niet gezien sry
Dat zijn van die apps waarmee je je vrienden op de hoogte stelt van die app, maar verder doet het helemaal niks. Het verspreid zich alleen maaar via via zodra jij toestemming geeft voor zo'n ap, en dus in feite zelf op ja klikt en zelf de vrienden selecteert (of niet, het ligt aan de app en hoe het in elkaar steekt)....

Als er al ooit een dislike knop komt, dan geeft facebook dat wel aan, op tijd. Ooit, net als de time-line....

Tot die tijd: wie niet reageert of wie niet op "like" heeft gedrukt, vind je status dus niet boeiend genoeg om op like te drukken, of ze vinden het wel interessant, maar drukken dr gewoon niet op (ze houden je bij, zoals een soap ofzoiets)...

Niet drukken dus, heeft geen nut en er zal weinig gebeuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja; voor je privacy.
Ze jatten gegevens van jou al je het hebt geaccepteerd, ook stuurt het dan een mail naar al je vrienden.

En als je bedoeld of Macs last van virussen hebben, nee je hebt (nog) geen virusscanner e.d. nodig.