Hoeveel laptops kunnen tegelijkertijd gebruik maken van een internetverbinding van 20 Mb/s van Tele2 zonder dat deze internetverbinding traag wordt?

Wij hebben een internetverbinding van 20 Mb/s van Tele2, maar deze verbinding is onwijs traag de laatste tijd. Hoeveel Mb/s gebruikt een laptop? En een playstation 3? En een iPhone?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeveel Mb/s gebruikt een laptop? En een playstation 3? En een iPhone? Dat kan je helemaal nooit zo stellen. Ik kan met een programma (nieuwsgroepen downloaden) de hele lijn volgooien, als je geen programma's draait op een iPhone/laptop/ps3 die gebruik maken van het internet op DAT moment verbruiken ze niks. Een apparaat verbruikt geen mb/s het zijn programma's die op bepaalde momenten en heel soms constant mb/s gebruiken.

Antwoorden (3)

in Principe kan je zo veel laptops enz achter je router als je zelf maar wil.
bij normaal internet gebruik zal je niet snel iets van vertraging merken. overgens heb je een een internet verbinding van tele2 waar 20mbit het maximale is wat je kan behalen. maar wat in de praktijk naulijks haalbaar is.
het beste wat je kan doen is een speedtest uitvoeren. (www.speedtest.net) doe de test een aantal keer achter elkaar. en neem dan het gemiddelde van je download snelheid. als dit onder de 1mb komt zou ik even contact opnemen met tele2. wellicht is er een fout in een van de servers en moet de centrale gereset worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb kpn 40 mb en online gamen (ps3) en ipad aan via wifi gaat wel maar dan ook nog de laptop tegelijk via wifi en het online spelen via ps3 vertraagt en stottert tot de ipad of laptop uitgaat. dus denk dat 20 mb nog minder aankan. en ligt er bij jou aan wat je doet met je laptop, iphone en ps3.
film streamen kost veel mbs van de 20 een web pagina bekijken minder.. t ligt er dus aan wat je doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe kan een Wifi router 255 unieke IP adressen toewijzen aan 255 aangesloten apparaten. De data stream van 20 Mb/ sec. blijft echter onveranderd.

Daarbij geldt dat de router prioriteit geeft aan het meest data vragende apparaat.

Dus stel dat er 3 Wifi apparaten gelijktijdig op de router een beroep doen en 1 laptop bekijkt 'n streaming video bestand, 'n Iphone is online en een Playstation wil game data uitwisselen dan zal de router proberen de 20 Mb zo te verdelen dat de laptop ( streaming video) prioriteit heeft op de andere data vragende apparaten.
In theorie dan. In de praktijk blijkt dat alle apparaten tezamen last hebben van elkaars data belasting en dat de bandbreedte tekort schiet. De internetverbinding zakt in elkaar.

Overigens is de "snelle internetverbinding van 20 Mb" ook maar een marketing verhaal. De praktijk wijst uit dat ca. 8 Mb gemiddeld meer bij de werkelijkheid ligt.
Tele2 zegt dan ook internetsnelheden "tot" 20 Mb te garanderen maar garandeert niet dat je 20 MB krijgt.
Als je ze daar op aanspreekt dan komen ze met allerlei technische verklaringen waarom ze zelden of nooit de 20 Mb kunnen bereiken maar dat het niet onmogelijk is dat je die snelheid haalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon kabelinternet nemen ik krijg EXACT de geadverteerde snelheid (getest met speedtest maar ook met nieuwsgroepen). ADSL is met de huidige snelheden een probleem.