Laptop zorgt voor slechte verbinding?

Ik heb het probleem dat ik telkens op het moment dat mijn zus haar laptop opstart ongelofelijk traag internet krijg.
dit geld niet alleen voor mij maar ook voor mijn moeder haar desktop.
Mijn zus gaan via wifi en ik en mijn moeder via de kabel maar ik heb al een tijd lopen zoeken of ik een probleem kon vinden waardoor het ons internet vertraagt maar ik heb nog niets kunnen vinden.

(Ik heb trouwens de zelfde laptop en als ik die aan het wifi hang dan gebeurt er niks met mijn ping)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dan heeft je zus er vast een of ander programma er op dat niet deugd virus malware of iets als een torrent downloader of iets degelijks in elk geval iets dat heel veel bandbreedte gebruikt
het is zoeken naar een naald in een hooiberg
Dus eerst scannen naar virussen
dan malware scanner

wat je zou kunnen proberen is eens een gast account aan te maken op je zusters laptop
en daarmee eens kijken of de zaak ook vertraagd
dus of je met dat gast account wel snel bent

een clean install zou kunnen helpen maar dat zal je met je zus moeten overleggen