Bij Ziggo kun je alleen internet afnemen, als je ook kabel-tv neemt, mag dat?

Ik voel er wel voor internet af te nemen bij Ziggo, maar bij Kabel-TV heb ik geen belang. Dit blijkt niet te kunnen, ze bieden het alleen samen aan, mag dit wettelijk?

Toegevoegd na 12 uur:
Voorheen had ik kabel en telefonie van Ziggo. Voor de telefonie betaalde ik 10,00 euro per maand, inclusief gratis internet (waarmee ik prima kon surfen en e-mailen, maar geen uitzending gemist kon kijken). Eerst is toen telefonie afgesloten, ik kon toen nog wel internetten en de kabel ontvangen. Enkele maanden later is de kabel afgesloten. Het vreemde is, men gaf toen aan dat het gratis stukje internet bij de telefonie hoorde. Dit klopt dus niet. Met andere woorden, iemand die voor kabel-tv van Ziggo kiest, kan gratis internetten (wel traag internet), maar mensen die alleen surfen en e-mailen, kunnen zich hier prima mee redden. Veel mensen weten dit niet, dat is jammer!

11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat is bij de meeste providers zo internet komt namelijk via de kabel en het tv signaal mee.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar mijn idee klopt de veronderstelling die in de vraag zit niet.

De Ziggo-diensten (internet/tv/telefonie) kun je 'los' aanschaffen met uitzondering van telefonie. Als je kiest voor telefonie bij Ziggo kan dat alleen als je ook 'tv' afneemt.
Voor 'alleen internet' (goedkoopste versie) betaal je bij Ziggo euro 19,95/maand. Voor alleen tv euro 17,20 in de goedkoopste variant en voor telefonie euro 9,95 maand. Neem je dit alles samen in de basisvariant (wat zij een Alles-in-1 noemen, dan betaal je euro 42,00/maand abonnement.

Op de site van Ziggo is (nu althans) nergens te vinden dat je gratis internet zou hebben bij afname van een telefonie-abonnement.
11 jaar geleden
joro
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Hieronder zie je (onder "voordelen"), dat er een stukje gratis internet bij telefonie in zit: Voordelig bellen via de kabel is heel gewoon. Want meer dan 1,3 miljoen mensen profiteren al van Telefonie van Ziggo. Neem nu Telefonie van Ziggo en bel zelfs zonder extra kosten naar al die andere Ziggo-abonnees. Installatie
Telefonie installeert u eenvoudig zelf met het gratis installatiepakket. Een installatie door een van onze monteurs kost € 69,95. Voordelen
bellen naar vast en mobiel voor 8 cent per minuut, met een starttarief van 8 cent
gratis bellen met vrienden en familie die ook Telefonie van Ziggo hebben
behoud telefoonnummer en toestel**
gratis klantenservice 1200 bellen
gratis basis internet (64/64 kbit/s)
gratis voicemail, sterdiensten en nummerweergave geen abonnement nodig van een andere aanbieder
** ISDN-apparatuur wordt niet ondersteund. En verder, doe maar eens alsof je de goedkoopste versie internet wilt nemen, tijdens het bestelproces ziet u dat u ook genoodzaakt bent kabel-tv te nemen.
Computoon
11 jaar geleden
Je hebt gelijk, al vraag ik me af of dit voorwaarden zijn die recent door Ziggo zijn toegevoegd of dat het altijd al zo is geweest. (Die verplichte koppeling internet/kabeltv). Dus bij abonnement voor telefonie krijg je er een (overigens zeer uitgeklede) versie van internet bij. Maar om dat telefoonabonnement te kunnen kiezen, moet je al wel kabeltv hebben van ziggo. En om een internetabonnement Z1 te kunnen nemen van ziggo moet je ook kabeltv hebben van ziggo. Het komt er bij Ziggo dus op neer dat je verplicht bent om hun kabeltv erbij te nemen, ook als je alleen belangstelling hebt voor hun basisinternetabonnement. Merkwaardig!
joro
11 jaar geleden
Ik heb dus telefonie gehad, met de uitgeklede versie van internet. Surfen en e-mail ging behoorlijk! Ik denk dat veel mensen die internet alleen daarvoor willen gebruiken, hier tevreden over zullen zijn. Toch weet bijna niemand van deze mogelijkheid af! Helaas is men verplicht er de dure kabel-tv bij te nemen en een vaste telefoonaansluiting. Oudere en hulpbehoevende mensen, kunnen beter een aansluiting van de KPN nemen, want de persoonsalarmering werkt niet op Ziggo. Toen ik mijn complete abonnement bij Ziggo had opgezegd (kabel-tv en telefonie), kon ik nog wel een hele tijd internetten. De kabel deed ook nog. De telefoon hebben ze precies op tijd afgesloten. Dit betekent dus, dat bij Ziggo gratis internet eigenlijk bij de kabel-tv hoort en niet bij telefonie. Met andere woorden, men kan een pakket aanbieden van kabel-tv met gratis internet, maar deze mogelijkheid bieden ze niet. Het is voor veel mensen veel voordeliger een sim-only abonnement af te sluiten en van de vaste telefonie af te stappen. Je hebt bij sim-only geen abonnementskosten en geen starttarief. Youfone, Vodafone en Telfort heeft prima aanbiedingen,