Waarom zijn sommige Youtubevideo's niet beschikbaar gesteld voor mobiele telefoons?

Wat is de achterliggende gedachte hier achter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dit kunnen de gebruikers zelf kiezen. Op mobiele telefoons krijg je geen reclame. De makers van het filmpje verdienen er dan ook geen geld mee. Sommige gebruikers kiezen om die reden dat mobiele gebruikers geen van het video's mogen zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet het zelf niet precies maar het kan zijn als een video een bepaald bestandstype heeft dat niet geschikt is voor een mobiel. Ook kan het eraan liggen dat sommige video's toegevoegde tekstbalonnen of links hebben die dan niet werken.
Ik kan het zelf niet vinden, maar dit is wat ik persoonlijk denk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij wordt dat standaard uitgeschakeld als je een video opent op m.youtube.com
Heeft ook te maken met ondersteuning voor het medium. YouTube is onder water begonnen met andere formaten te hanteren voor het opslaan, verwerken en afspelen van video`s. Er worden nu meerdere formaten gebruikt maar het meest gebruikte formaat is nog altijd .flv wat Flash nodig heeft om af te spelen.

Deze video`s worden standaard niet ondersteund op de iPhone bijvoorbeeld. ( Geldt overigens voor de meeste iOS apparaten).

Daarnaast wordt er ook de codec h.264 gebruikt, welke nog niet officieel erkend is door alle mobiele leveranciers en daar dus nog geen methode voor hebben om af te spelen.

Maar, dat is slechts 1 kant van het verhaal, daarnaast heb je de betaalde kanalen welke liever niet willen dat je de video`s op mobiele apparaten afspeelt om de simpele reden dat de marketing machine van YouTube daar niet werkt.

Daar verdienen ze niets aan en dus hebben ze er niets aan dat jij gratis naar hun "betaalde" kanaal zit te luisteren.