Nadat er al een tijdje hier en daar op GV werd gepraat over een forum, is uiteindelijk gebruiker Etab degene geweest die de boel een beetje hals over kop op poten heeft gezet, samen met voornamelijk Xinix en AWM.

Nadat Xinix wegens onoverkomelijke meningsverschillen met zo ongeveer alle andere direct en indirect en zijdelings betrokkenen en niet geheel vrijwillig de benen heeft genomen, ineens iedereen die meedeed beheerder was en weer beheerder-af is gemaakt, en Antwoordman besloot het moderatieteam van GV te gaan versterken, zijn de knoppen uiteindelijk in handen gekomen van MLodewijk, C4th en ondergetekende.

Het is echter voornamelijk een zelf-modererend forum waarin door ' het beheer' vrijwel niet ingegrepen wordt, omdat iedereen wel eens stoom wil afblazen, en gebruikers elkaar wel op de vingers tikken voor het echt uit de hand loopt.

Wel is er al vanaf het begin een soort ' toelatingsbeleid' geweest dat nog altijd wordt gehandhaafd :
- gebruikers moeten een beetje thuis zijn op GV (i.e. minimaal 100 punten hebben verzameld)
- gebruikers moeten minimaal 16 jaar of ouder zijn (of in elk geval de schijn niet tegen hebben)
- wie zich dermate misdraagt op GV dat hij geen aanwinst is voor ' de achterban' wordt niet toegelaten (wat sowieso weinig voorkomt bij mensen met meer dan 100 punten)
- wie stopt met GV of geband wordt, vertrekt ook - al dan niet vrijwillig- van GVF.

Zo houden we het eigenlijk al een aardig tijdje leuk. Het doel van GVF is vooral door- en verderpraten, overleggen, brainstormen over verbeteringen maar ook wel eens flink stoom afblazen of meningsverschillen verder uit'vechten' . De sfeer is echter over het algemeen uitstekend te noemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk, dat is nou toeval, heb me vanmiddag geregistreerd!
sterredag
11 jaar geleden
ach ja joh, daar had ik me idd ook ooit eens geregistreerd, sommige vragen zijn best handig :)

Andere antwoorden (3)

Ik meen dat het werd opgericht door Marleen, C4th en mLodewijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Die zijn in elk geval wel de beheerders. Maar echt geen ex-gebruikers van GV, dus de oprichters zijn vermoedelijk toch andere geweest...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je reaktie staat op de verkeerde plek Amadea want ik beweer helermaal niet dat zij EX-GEBRUIKERS van GV zijn maar de oprichters van GVF. En bedankt voor de min!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Amadea
11 jaar geleden
Ik heb jou geen min gegeven, zondag. Als bewijs zal ik je hierbij een plus toekennen!
Amadea
11 jaar geleden
Er stond als eerste een antwoord waarin gesteld werd dat GVF was opgericht door ex-gebruikers van GV, en dat verwees naar een antwoord op een eerdere vraag waardoor die informatie leek te kloppen. Zodoende reageerde ik zo. Maar nu dat antwoord weg is lijkt het nergens meer op te slaan....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Submoderatie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Andrea, dan had je je eerste reaktie onder mijn antwoord dáár moeten plaatsen. en zou samen met dat antwoord verwijderd zijn. Hier klopt iets niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan in elk geval bevestigen dat MLodewijk, C4th en ondergetekende NIET de oprichters waren, maar op een gegeven moment het stokje wel - via via - hebben overgenomen.
Amadea
11 jaar geleden
@Zondag: het klopt dus wél, zoals ik het bedoelde!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De wazigheid komt denk ik voornamelijk doordat het in het begin allemaal zo snel ging, en Xini om de haverklap mensen moderator of beheerder of administrator maakte - en ineens weer niet, en weer wel, en weer niet, dat heel even helemaal niemand geweten heeft wie er nu aan het stuur stond volgens mij. Maar daarna was het al snel Antwoordman (en had ik (nog?) wel de knoppen maar deed er niks mee), en toen Mlodewijk en toen C4th. Affijn, wij zijn het nu, en ook al een tijdje, maar we zijn niet de oprichters. Het antwoord is dus gewoon - hoe goedbedoeld ook - onjuist, en de minnen niet onterecht;) Desalniettemin ben en blijf je natuurlijk gewoon welkom, Zondag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Barts3cundo Ah...een 5e colonne !
Dit forum is in een opwelling opgericht door enkele leden die zich al snel weer hebben teruggetrokken vanwege de hoeveelheid werk en persoonlijke omstandigheden.

Daarna heeft Antwoordman een poosje de scepter gezwaaid en is daarmee gestopt toen hij moderator werd bij GV en niet met twee petten op wilde zitten.
Vervolgens hebben Martijn en Marleen het administratieve stokje overgenomen, omdat we het toch wel leuk vinden als dit forum blijft bestaan.

http://goeievraagnl.123forum.nu/viewtopic.php?f=29&t=1674
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is dus wie die leden waren. Dat is wat Babyfaced wil weten. Mijn antwoord was dus fout blijkt mij nu maar het jouwe ook.
Cryofiel
11 jaar geleden
Is het niet ooit door XiniX opgericht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht ook dat het Xinix was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens het GVF werd Xinix moderator gemaakt door Etab
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OMG, XiniX, écht waar? Dan was het wel driedubbel zuur voor hem dat hij geroyeerd werd. Je zou háást medelijden met hem krijgen (nu pas, hahaha). Arme XiniX! (maar niet heus, LOL).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Xinix had zijn sterke momenten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt verder wel aardig, maar je mist inderdaad de 'hoofdpersonen' .
Je link echter kunnen, uiteraard, alleen leden lezen ;-)
Met en beetje zoeken op het forum kom ik daar de naam "Etab" tegen als oprichter van GVF.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou best kunnen, want de Avatar van het "Beheer" op GVF is inderdaad een vliegtuig. (Zijn eigen Account, van een latere datum, heeft geen Avatar.)