Als je zelf een retro hotel zoals habbo wilt maken kan je dan een boete verwachten in verband met de copyright?

Ik wil graag een hotel maken net zoals habbo ik weet hoe het moet allen nu ben ik bang dat als ik een habbo hotel maak dat ik dan een boete krijg omdat habbo copyright heeft, nu weet ik niet of habbo copyright heeft maar alsnog HELP

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (3)

Zolang het geen Habbo heet, en zolang het niet hetzelfde is, is het geen probleem. Je moet alleen geen dingen van Habbo 'jatten'. Maar als je het idee alleen gebruikt, hoef je geen problemen te verwachten.

Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is denkbaar dat delen van habbo beschermd zijn door autoeursrecht of zelfs patenten.
Als jouw 'kopie' inbreuk maakt op die rechten, en populair dreigt te worden, kun je problemen verwachten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op papier... ja. In het echt... nee.

In de afgelopen jaren zijn er duizenden retro hotels opgericht, hierbij zijn er slechts 2 of 3 beboet. 'Op papier' mag het niet. Habbo is een geregistreerd handelsmerk van Sulake. Alle onderdelen, waaronder content, grafische onderdelen en concepten zijn daarom ook eigendom van Sulake. Het gebruiken van deze onderdelen zonder toestemming van Sulake is strafbaar, hier bestaan dus ook wetten en rechten voor.

Toch wordt het veel gedaan en doet Sulake hier niks aan. Het starten van een retro hotel kan over het algemeen prima, zolang je de volgende regels niet overtreed.
- Er zijn geen kosten aan verbonden
- Er wordt geen winst gemaakt
- Er wordt niet commercieel geadverteerd.

De kans bestaat altijd nog dat Sulake morgen dan op je stoep staat, maar daar hoef je niet van uit te gaan.