hoe kan het dat via megaupload geen films meer te kijken zijn, en wel via bijv. putlocker?

Ik snap niet zo goed waarom megaupload uit de lucht is gehaald door de overheid, en putlocker bijv. niet. Zelfde geldt voor de andere videoservers waar ik via letmewatchthis.com op terecht kom. Ze bieden toch allemaal gratis films aan? Waarom pakt de overheid dan de makers van putlocker en letmewatchthis dan ook niet op? Of zijn die misschien onvindbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Op 19 januari 2012 werd Megaupload door het Federal Bureau of Investigation (FBI) gesloten nadat een rechtbank in Virginia oprichter Kim Dotcom (eigenaar van de website) en anderen veroordeeld had voor piraterij.

Nu is Megaupload de eerste en de volgende keer is het weer een andere, de overheid mag namelijk niet zomaar een website uit de lucht halen. Er moet namelijk wel bewijs zijn dat er iets niet kloppend is. Nu geef ik zelf ook toe dat er op bijvoorbeeld Putlocker vast wel piraterij plaats vindt maar waarschijnlijk nog niet zo erg als bij Megaupload. Afgezien van het feit dat Megaupload natuurlijk veel bekender en veel groter was dan Putlocker.