Wanneer kun je reageren op iemand z'n tweet? Moet je daarvoor diegene ook volgen?

Ik las ergens anders al dat die ander jou niet hoeft te volgen. By the way... wat is een mention?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Nee hoor, je kan gewoon reageren. Ook al volg je diegene niet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog wat aanvullende info:

@mentions zijn tweets waarin je een Twitter gebruiker adresseert. Een dergelijke tweet bevat ergens, maar niet in het begin, het apenstaartje gevolgd door een Twitter gebruikersnaam. Twitter toont @mentions, net als tweets waarin je niemand noemt, aan al je volgers. De opmerking van @jvdschenk dat ik het ook niet begrijp was dus zichtbaar voor al zijn 1500+ volgers.

De @mention gebruik je voor:

•het introduceren van een Twitter gebruiker in je eigen netwerk én het geven van credits (RT of /via), een compliment of bedankje, bijvoorbeeld: Compleet artikel van @mackaaij over Twitter op http://bit.ly/twitterkracht
•Follow Friday waarbij op vrijdag Twitter gebruikers anderen in hun netwerk introduceren met de hashtag #followfriday of #ff, bijvoorbeeld: #ff Lifehacker @mackaaij vanwege zijn handige (veelal ICT) tips waaronder over Twitter!
•het expliciet onder de aandacht brengen van een tweet om iemand bij een discussie te betrekken of ergens op te attenderen. De enorme hoeveelheid berichten op Twitter kan niemand bijhouden. Als je wilt dat iemand een specifieke tweet leest dan kun je deze persoon expliciet addresseren, zoals een tweet van mij over het blokkeren van social media in België waar ik @mlanting op wilde attenderen.
Natuurlijk kun je ook iemand complimenteren of bedanken via een @reply. Via de mention hierboven stel je alle Twitter gebruikers die jou volgen op de hoogte van mijn artikel, jouw compliment aan mij én introduceer je mijn Twitter gebruikersnaam zodat mensen mij kunnen vinden.

Follow Friday tips die beginnen met een @reply zijn echt een gemiste kans. Deze tweets hebben een klein bereik – ze worden alleen gezien door de geadresseerde en door wederzijdse volgers. Het komt ook vaak voor dat meerdere Twitter gebruikers in één #ff tweet worden genoemd. Deze Twitter gebruikers krijgen allemaal de tweet onder ogen. Maar niet al jouw volgers dus. En nu ik toch over Follow Friday begonnen ben: het is handig als je, in plaats van meerdere Twitter gebruikers noemen, iemand introduceert met een korte tekst. Iets wat je ook kunt toepassen bij het doorsturen van linkjes naar websites of artikelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Mentionen' is noemen. Dus als iemand je heeft gementiond/ een mention van/over jou heeft geplaatst, wil dat zeggen dat diegene @jouwtwitternaam in zijn/haar tweet heeft geplaatst.
Je kunt reageren op een tweet door op het pijltje onderaan de tweet (geef antwoord/answer/reply/beantwoord) te klikken. Je kan op alle tweets die je kunt zien reageren (ook als je diegene niet volgt), maar houd er wel rekening mee dat als jouw profiel is afgeschermd dat degene wiens tweet je beantwoord, het antwoord niet kan lezen als hij je niet volgt. Dus: Als je tweets zijn afgeschermd en je reageert op een tweet van iemand die jóú niet volgt, kan diegene het antwoord niet lezen.

Toegevoegd na 2 minuten:
beantwoordt*

Toevoeging: rechts naast de naam van de tweeter, bovenaan de tweet, komt een pijltje met 'beantwoord' tevoorschijn als je er met je muis gaat staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je nu wel weet wat alles is door de twee goede, uitgebreide antwoorden die je al hebt maar nog 'n tip. Zet bij instellingen de taal in Nederlands veel makkelijker om alles te bekijken, vooral als je niet zo goed bent ik Engels.