Is een wachtwoord achterhalen op Hyves en dan in een profiel inbreken illegaal??? (Niet dat ik het wil doen!!!)

Hyves hacken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit valt onder computervredebreuk en is strafbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat denk je zelf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is --een wachtwoord achterhalen op Hyves en dan in een profiel-- inbreken illegaal??? lees het stukje tussen de -- eens niet... en ga bij jezelf te rade

Antwoorden (2)

hacken is altijd illegaal, dus ook bij hyves
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!!!
Dit is mogelijk wanneer je via het IP adres van een computer deze computer ''binnenkomt''. Belangrijk bij je vraag is of de achterhaalde gegevens voor een legaal doel zijn veroverd (iemand helpen) of dat je gaat hacken. Alleen het eerste is mag en het tweede is strafbaar.

Uit Wikipedia even de verkring voor IP-ADRES :
Om het mogelijk te maken dat computers elkaar kunnen vinden en identificeren hebben deze hun eigen nummer nodig. Deze nummers zijn de IP-adressen.