krijg foutmelding bij nc-l-p -p3000-e ipconfig. wil output pipen. alleen geeks aub

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor foutmelding krijg je dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het even niet volgen. Wat is nc? Bedoel je soms netcat? Of een eigen programma? More info please.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
netcat.exe

Het beste antwoord

Je commando vol syntaxfouten.
Zo werkt het niet. Je kunt niet zomaar spaties overslaan of dingen vlak achter elkaar zetten.
Jouw 'nc-l-p -p3000 -e ipconfig' moet je veranderen in:

'nc -l -p 3000 -e ipconfig'

Als je nu je output wil downloaden naar de andere kant dan hoef je eigenlijk alleen je doel ip op te geven, je doelpoort en je lokale output file.

Dat zou er dan zo uit kunnen zien: 'nc 192.168.xxx.xxx 3000>ipconfig.txt'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nice ik zat al te wachten op een antwoord van een unix guru
_0_
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus?,
ik verwijs naar de degene die reageert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kreeg geen foutmelding meer bij nc -l -p 3000 -e ipconfig krijg het alleen niet aan de andere kant
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer eens: nc 192.168.xxx.xxx 3000>>ipconfig.txt' met dubbele >>
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ging. kicken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overweeg in plaats van netcat eens sysinternals psexec. Het voordeel van psexec is dat je niet steeds op-en-neer hoeft te lopen bij je opstelling. Gewoon remote executen op je lokale Windows bak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je een url?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897553.aspx

Andere antwoorden (3)

'Geef antwoord op de vraag'
Is hier sprake van dwang...?

Toegevoegd op 09-05-2009 22:02:19
Waar gaat dit trouwens over?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
linux ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom linux eltigre? ipconfig zit ook onder de command prompt in windows, ik vroeg me ook af of de vraagsteller misschien duidelijker wil maken wat er mis is, vandaar mijn reactie bij de vraag zelf, meestal is dat wat te veel moeite trouwens, dus we zullen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ML
doordat hij zegt dat hij de output wil pipen
Wat krijg je precies voor foutmelding?

Toegevoegd op 09-05-2009 22:09:14
Syntax

nc [-options] hostname port[s] [ports] ...
nc -l -p port [-options] [hostname] [port]
-c string specify shell commands to exec after connect (use with caution). The string is passed to /bin/sh -c for execution. See the -e option if you don't have a working /bin/sh (Note that POSIX-conformant system must have one).
-e filename specify filename to exec after connect (use with caution). See the -c option for enhanced functionality.
-g gateway source-routing hop point[s], up to 8
-G num source-routing pointer: 4, 8, 12, ...
-i secs delay interval for lines sent, ports scanned
-l listen mode, for inbound connects
-n numeric-only IP addresses, no DNS
-o file hex dump of traffic
-p port local port number (port numbers can be individual or ranges: lo-hi [inclusive])
-q seconds after EOF on stdin, wait the specified number of seconds and then quit.
-b allow UDP broadcasts
-r randomize local and remote ports
-s addr local source address
-t enable telnet negotiation
-u UDP mode
-v verbose [use twice to be more verbose]
-w secs timeout for connects and final net reads
-z zero-I/O mode [used for scanning]
-x type set TOS flag (type may be one of "Minimize-Delay", "Maximize-Throughput", "Maximize-Reliability", or "Minimize-
Cost".)

Toegevoegd op 09-05-2009 22:10:57
Bedoel je niet het commando ifconfig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is het niet :
nclp -p3000-e ipconfig