Weet iemand een goed programma om dingen op te nemen op je computer ?

Ik bedoel dan vooral filmpjes van bijvoorbeeld youtube of een DVD enz; dus niet echt audio...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dingen???

Het beste antwoord

als je alles wat je doet als met een soort filmcamera wilt opnemen (screen recorder), raad ik je camstudio aan. als je bij de instellingen alles naar de hoogste kwaliteit verandert, komt het eindresultaat er goed uit te zien.
link : http://camstudio.org/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik neem aan dat je internetfilmpjes van bijvoorbeeld youtube.com en uitzendinggemist.nl bedoeld?

In onderstaande link vind je een 25 programma's die je zou kunnen gebruiken voor het downloaden van streams.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Audio opnemen kan op elke computer met een geluidskaart met Audacity, gratis en open source.
Op een Mac kun je Ardour gebruiken, dat is software waar een donatie voor wordt gevraagd. Standaard krijg je GarageBand.
Op Windows krijg je Soundrecorder standaard meegeleverd.
Bij sommige geluidskaarten wordt opnamesoftware meegeleverd.
Verder bestaat er nog veel meer software om audio mee op te nemen en waar je (veel) geld voor moet betalen: Nuendo, Cubase, Pro Tools, Logic, Sound Forge, Magix Music Studio...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor spellen raad ik Fraps aan. een geweldig programma in mijn mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals uit voorgaande antwoorden blijkt zijn er verschillende programma's. het hangt heel erg sterk af van wat je wilt doen.

Wil je een leuke Youtube video bewaren op je PC dan moet je die op de een of andere manier downloaden. Ik ga er even vanuit dat je dit wilt en niet andere zaken opnemen zoals geluid of wat je op je PC doet.

Een filmpje downloaden kan volgens mij nog niet in youtube zelf. Er zijn echter zeer veel andere mogelijkheden om youtube en andere flash films te downloaden.

Een simpele manier (zonder dat je een programma nodig hebt) staat op http://videodownloadx.com/

Dat werkt als volgt. Je bekijkt het filmpje in Youtube en zoekt de URL op (dat begint dus met http://) van het filmpje, niet van de pagina. Bij elk filmpje staat in een vak de bron, de URL. Dit adres kopieer je op bovenstaande website in het vak "download". Op dezelfde website kan je ook een video van youtube converteren in een ander formaat dan flash.

Ik denk dat dit de meest makkelijke manier is.